دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 62415
منبع : خبرگزاری فارس

حجت‌الاسلام فرحزاد: "تفکر" انسان را به‌سوی توحید، خداشناسی و خوبی‌ها سوق می‌دهد

قم نيوز : استاد حوزه علمیه تفکر را راهی برای هدایت انسان‌ها دانست و گفت: برخی عبادات مانند تفکر همان‌طور که ائمه(ع) فرمودند از بسیاری عبادت‌ها بالاتر است به همین دلیل انسان را به‌سوی خوبی‌ها هدایت می‌کند.
حجت‌الاسلام فرحزاد: "تفکر" انسان را به‌سوی توحید، خداشناسی و خوبی‌ها سوق می‌دهد
حجت‌الاسلام فرحزاد: "تفکر" انسان را به‌سوی توحید، خداشناسی و خوبی‌ها سوق می‌دهد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س)، به گره‌گشایی مشکلات انسان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: احسان، نیکوکاری و گره‌گشایی از کار انسان‌ها یکی از مهم‌ترین دستوراتی است که در مکتب شیعه به آن زیاد سفارش شده، از این‌رو احسان و نیکوکاری باید در انسان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی تفکر در تصمیم‌گیری را بالاتر از بسیاری مستحبات دانست و افزود: تفکر خوب انسان را به‌سوی خوبی‌ها هدایت می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تفکر انسان را به‌سوی توحید، خداشناسی و خوبی‌ها سوق می‌دهد، خاطرنشان کرد: برخی عبادت‌ها مانند تفکر همان‌طور که ائمه فرمودند از بسیاری عبادت‌ها بالاتر است.

فرحزاد با اشاره به اینکه اگر عبادت 10 جزء باشد 9 جزء آن کسب روزی حلال است، ابراز کرد: فردی که برای خانواده خود روزی حلال می‌آورد قطعاً این روزی حلال دل افراد خانواده را جلا خواهد داد اما مال حرام آشفتگی روحی و جسمی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: برخی افراد وجود دارند که با اختلاس و دزدی مملکتی را به یغما می‌برند، این افراد اعتقادی به خداوند و قیامت ندارند چراکه هر فردی به خداوند و روز قیامت اعتقاد داشته باشد به سمت بیت‌المال نمی‌رود.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdchmkn-.23nizdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما