دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 6392

پنجمین جشنواره ملی پیوند آسمانی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان مردم نهاد طلوع پیوند آسمانی استان قم از برگزاری پنجمین جشنواره ملی پیوند آسمانی در قم خبر داد.
پنجمین جشنواره ملی پیوند آسمانی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد توکلی کیا  با تشریح جزئیات اهداف برگزاری پنجمین جشنواره پیوندآسمانی بیان کرد: این جشنواره روز ۲۱ اردیبهشت ماه مقارن با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا  و گرامیداشت مقام زن، ویژه ۱۱۰زوج خوشبخت قمی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تصمیم سازمان مردم نهاد طلوع پیوند آسمانی برای ارائه بسته مناسب آموزشی و خدماتی به زوج های جوان ابراز داشت: در سال ۸۸ با هدف آگاهی افکار عمومی در خصوص مباحث مختلف نظر ازدواجه جشنواره پیوند آسمانی در قم فعالیت خود را آغاز کرد.

رییس سازمان مردم نهاد طلوع پیوند آسمانی استان قم افزود: بحث ازدواج، اجرای طرح آموزش ازدواج آسان، پایدار، آگاهانه، آشنایی با قوانین و احکام ازدواج، نحوه احراز شرایط واقعی ازدواج و زوج های جوان به آموزه های فرهنگ دینی از جمله مباحث مورد نظر این جشنواره است.

وی اظهار داشت: آشنایی زوج های جوان با تدارکات ازدواج، کاهش هزینه های زوجین برای تهیه اسباب، لوازم و مایحتاج اولیه زندگی، معرفی الگوهای موفق در زمینه ازدواج، معرفی تسهیلات رفاهی دستگاه های دولتی برای برگزای مراسم ازدواج جوانان و فرهنگ سازی در خصوص پایین آوردن سطح توقعات اقتصادی طرفین در دبیرخانه ستاد برگزاری جشنواره پیوند آسمانی که با حمایت استاندار قم و سازمان سابق جوانان استان قم تشکیل شد نیز در این جشنواره بررسی می شود.

وی تصریح کرد: تا کنون چهار جشنواره پیوند آسمانی به صورت استانی و ملی به مرکزیت استان قم ویژه جشن ازدواج آسان ۱۷۱۶ زوج خوشبخت برگزار شده است که جمع تسهیلات و هدایای اعطایی به زوج های جوان قمی رقمی بالغ ۱۵ میلیارد و ۷۷۱ میلیون ریال با حمایت جمعی از خیرین استان، استاندار قم و بانک های ملی، ملت و صادرات ایران و همچنین بازاریان خیّر شهر قم تامین شد.

رییس سازمان مردم نهاد طلوع پیوند آسمانی تأکید کرد: در خصوص بحث مسکن دولت نهم و دهم زحمات زیادی را برای مسکن زوج‌های جوان قمی انجام داده است.

وی افزود: زوج‌های جوان برای صاحبخانه شدن با کمترین سهم آورده و دولت با بیشترین سهم آورده اقدام می‌کند و از این طریق به حمایت از زوج‌های جوان می‌پردازد.

توکلی کیا ادامه داد: سازمان مردم نهاد طلوع پیوند آسمانی در سال های ۸۹ و ۹۰ با انعقاد تفاهم نامه با بانک های عامل استان نسبت به پرداخت تسهیلات ۵۰ و ۱۰۰ میلیون ریالی سهم آورده زوج های جوان را تضمین کرد و کافیست زوج های جوان با در دست داشتن سند ازدواج و بدون پرداخت هیچ مبلغی صاحب خانه شوند که این شیوه در کشور بی نظیر بوده و موجب رضایت بسیار خانواده ها و زوج های جوان شده است.

رییس سازمان مردم نهاد طلوع پیوند آسمانی افزود: ۱۳۰ واحد از دومین پروژه مسکن مهر زوج های جوان استان قم تابستان ۹۱ به زوج های جوان تحویل و تا پایان سال ۹۱ آمادگی تحویل ۱۱۰ واحد دیگر از سومین پروژه مسکن مهر زوج های جوان را داریم.

دبیر جشنواره ملی پیوند آسمانی تصریح کرد: نقش دولت نهم و دهم در رفع مشکل مسکن خصوصا مسکن زوج های جوان ستودنی است و زحمات مسوولین استان از جمله استانداری قم، اداره کل مسکن و شهرسازی استان قم و اداره کل تعاون استان قم در اجرای صحیح و سریع پروژه مسکن مهر در استان قم قابل تقدیر است.

لازم به ذکر است: پنجمین جشنواره پیوند آسمانی به همت سازمان مردم نهاد طلوع پیوند آسمانی و با حمایت معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم، اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قم و شبکه استانی سیمای نور در فرهنگسرای جوان استان قم برگزار می شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcb.9b0urhbf5iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما