سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 6413

12 اردیبهشت روز پاسداشت طلیعه‌داران عرصه علم است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، فرا رسیدن روز معلم را به همه اساتید، مربیان، آموزگاران و فرهنگیان تبریک گفت.
12 اردیبهشت روز پاسداشت طلیعه‌داران عرصه علم است
به گزارش قم نیوز، در پیام استاندار قم به مناسبت فرارسیدن روز معلم آمده است: تعلیم و تعلم از شئون الهی و سنت حسنه آفرینش است که اوج خلاقیت عشق و هنر آفرینش را متجلی می‌سازد. موهبتی که خداوند متعال آن را به انبیاء و اولیای پاک خویش ارزانی کرد تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و معلمان، همان ادامه دهندگان نقش انبیاء هستند که با عشق، تواضع و فروتنی، در تربیت انسان‌ها و نسل آینده، از وجود خود مایه می‌گذارند و به عنوان مشعل‌داران چراغ خردمندی، آگاهی، هدایت و تزکیه جامعه همواره قابل تکریم و ستایش هستند.

در این پیام اضافه شده است: نامگذاری سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری اندیشمند و متفکر برجسته جهان اسلام و از معماران بنای فکری نظام اسلامی به‌نام "روز معلم" فرصت مناسبی برای تجلیل و بزرگداشت از خدمات تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: روز معلم یادآور شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته‌ای است که در عرصه تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته‌اند. روز بزرگداشت عشق و ایثار و تجلیل از کسانی است که علم را جرعه جرعه در جان‌ها جاری می‌کنند و با تربیت سربازانی با اخلاص و متعهد در سنگر علم و دانش، آینده جامعه را می‌سازند و فردایی باشکوه را نوید می‌دهند.

در این پیام خاطرنشان شده است: روز معلم روز پاسداشت طلیعه داران عرصه قلم و اندیشه‌ای است که با فرهنگ سازی و آموزش بستر شکوفایی علمی و بالندگی اخلاقی جامعه را فراهم می‌سازند.

در این پیام تصریح شده است: ضمن ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های دلسوزانه تمام تلاشگران عرصه مقدس علم و دانش و با گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف و معلم نامی انقلاب اسلامی، علامه شهید مرتضی مطهری فرا رسیدن روز معلم را به همه اساتید، مربیان، آموزگاران و فرهنگیان فهیم و زحمتکش و مردم متدین و فرهنگ دوست استان مقدس قم تبریک گفته و دوام توفیقات و سلامتی و سربلندی همه این عزیزان را در ایفای رسالت خطیر تعلیم و تربیت از درگاه ایزد متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.ydviw6djmgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما