?>?> قم نیوز - کلاس‌های آموزشی سرشماری در استان قم آغاز شد - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به منظور سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90؛

کلاس‌های آموزشی سرشماری در استان قم آغاز شد

خبرگزاری فارس , 16 مهر 1390 ساعت 13:07

قم نیوز: دوره آموزشی سرشماری نفوس و مسکن استان قم، برای داوطلبان شرکت در اجرای این طرح آغاز شد.


به گزارش قم نیوز، کلاس‌های آموزشی برای افرادی که قصد شرکت در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن را دارند از ظهر امروز به مدت ۱۲ روز آغاز شد.

بدر حالی که سابقه‌ اجرای طرح سرشماری و اخذ اطلاعات، به دو قرن پیش برمی‌گردد، نخستین سرشماری در کشور در سال ۱۲۴۶ شمسی و تنها در شهر تهران در زمان سلطنت ناصرالدین شاه برگزار شد که رنگ و بوی سرشماری امروزی را نداشت.

سرشماری به شیوه‌ امروزی از سال ۱۳۳۵ شمسی برگزار شد که پس از تصویب مرکز سرشماری ایران، قرار شد تا برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در زمینه‌ آینده‌ کشور، سرشماری نفوس هر ۱۰ سال یک بار برگزار شود که در این صورت باید سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ برگزار می‌شد اما با مصوبه دولت در سال ۸۵، قرار بر این شد که به دلیل تغییرات سریع جنسیتی و سنی جامعه و کشور، سرشماری‌ها هر پنج سال یک بار برگزار شود که به این ترتیب سال ۹۰، سال برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن در نظر گرفته شد.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن که قرار است از دوم آبان ماه برگزار شود و ۲۰ روز به طول بیانجامد، هفتمین سرشماری کشور است و قبل از این سرشماری در سال جاری، شاهد شش سرشماری نفوس ۱۰ ساله در کشور بوده‌ایم.

در سرشماری‌های گذشته تنها تعداد نفوس مورد بررسی قرار می‌گرفت و تعداد مسکن‌ها در یک جامعه آماری کوچک و به‌صورت نمونه‌ای بررسی می‌شد اما در طول سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۰ تعداد نفوس و تعداد مسکن به میزان کامل و دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۰۵


کد مطلب: 654

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/654/کلاس-های-آموزشی-سرشماری-استان-قم-آغاز

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir