شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : 654
به منظور سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90؛

کلاس‌های آموزشی سرشماری در استان قم آغاز شد

قم نيوز : قم نیوز: دوره آموزشی سرشماری نفوس و مسکن استان قم، برای داوطلبان شرکت در اجرای این طرح آغاز شد.
کلاس‌های آموزشی سرشماری در استان قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز، کلاس‌های آموزشی برای افرادی که قصد شرکت در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن را دارند از ظهر امروز به مدت ۱۲ روز آغاز شد.

بدر حالی که سابقه‌ اجرای طرح سرشماری و اخذ اطلاعات، به دو قرن پیش برمی‌گردد، نخستین سرشماری در کشور در سال ۱۲۴۶ شمسی و تنها در شهر تهران در زمان سلطنت ناصرالدین شاه برگزار شد که رنگ و بوی سرشماری امروزی را نداشت.

سرشماری به شیوه‌ امروزی از سال ۱۳۳۵ شمسی برگزار شد که پس از تصویب مرکز سرشماری ایران، قرار شد تا برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در زمینه‌ آینده‌ کشور، سرشماری نفوس هر ۱۰ سال یک بار برگزار شود که در این صورت باید سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ برگزار می‌شد اما با مصوبه دولت در سال ۸۵، قرار بر این شد که به دلیل تغییرات سریع جنسیتی و سنی جامعه و کشور، سرشماری‌ها هر پنج سال یک بار برگزار شود که به این ترتیب سال ۹۰، سال برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن در نظر گرفته شد.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن که قرار است از دوم آبان ماه برگزار شود و ۲۰ روز به طول بیانجامد، هفتمین سرشماری کشور است و قبل از این سرشماری در سال جاری، شاهد شش سرشماری نفوس ۱۰ ساله در کشور بوده‌ایم.

در سرشماری‌های گذشته تنها تعداد نفوس مورد بررسی قرار می‌گرفت و تعداد مسکن‌ها در یک جامعه آماری کوچک و به‌صورت نمونه‌ای بررسی می‌شد اما در طول سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۰ تعداد نفوس و تعداد مسکن به میزان کامل و دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcic5aq2t1aw.bct.html
نام شما
آدرس ايميل شما