دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : 65849
منبع : خبرگزاری مهر
با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال؛

احداث پل ۶۳ متری طغرود آغاز شد

قم نيوز : رئیس اداره نگهداری پل و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم گفت: برای تأمین ایمنی و کاهش نقاط پرتصادف محورهای جاده‌ای استان، پل طغرود در محور قم - آوه احداث می‌شود.
احداث پل ۶۳ متری طغرود آغاز شد
احداث پل ۶۳ متری طغرود آغاز شد
به گزارش قم نیوز عباس شکوری اظهار داشت: هزینه اجرایی این پروژه بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تأمین منابع شده است.

وی بازه زمانی اجراو تکمیل پروژه را هشت ماهه عنوان کرد و گفت: انشالله در پایان دی‌ماه سال جاری شاهد آغاز بهره‌برداری از این پروژه مهم جاده‌ای باشیم.

رئیس اداره نگهداری پل و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم در خصوص مشخصات فنی پل در حال احداث طغرود گفت: طول عرشه پل ۶۳ متر و عرض آن ۱۳ متر می‌باشد.

وی ادامه داد: ارتفاع آزاد پل، پنج متر و دارای سه دهانه می‌باشد که به موازات پل جانبی احداث می‌شود.

شکوری نوع سازه پل را بتنی دانست و اظهار داشت: جهت مقابله با آب شستگی (به دلیل نوع خاک محل) ۲۸ پایه به صورت شمع ستون طراحی شده که جهت استقرار هریک از پایه‌ها، چاه‌هایی به ارتفاع ۱۲ متر و قطر دهانه ۲۰/۱ حفر شده است.

مسئول نگهداری پل و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در خاتمه ضمن توضیح در خصوص ضرورت احداث پل طغرود به دلیل دوبانده شدن محور و تفکیک مسیر رفت و برگشت، اظهار داشت: بی‌شک رعایت کامل جوانب ایمنی جاده‌ای و تعامل با عوامل اجرایی این طرح توسط رانندگانی که در محور قم - آوه تردد می‌کنند نقشی ارزنده در تکمیل و تحویل به موقع پروژه دارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb9wb0.rhbsapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما