شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : 6675
اسدتاش خبرداد:

شرکت دانشجویان در طرح تدبر در قرآن

قم نيوز : قم نیوز: مدیر دفتر فعالیت‌های قرآنی دانشگاه قم از شرکت بیش از 100 نفر از دانشجویان دانشگاه قم در طرح تدبر در قرآن خبر داد.
شرکت دانشجویان در طرح تدبر در قرآن
به گزارش قم نیوز، محمدعلی اسدتاش با اشاره به اقدامات دفتر فعالیت‌های قرآنی دانشگاه قم اظهار کرد: این دفتر نشست‌های تخصصی به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی جست‌وجوی اساس علوم انسانی در قرآن را با حضور اعضای هیئت علمی و اندیشمندان علوم قرآنی برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه قرآن به فمینیسم، باستان‌شناسی قرآن، فیزیک ستارگان و جان هستی، درمان و تغذیه در قرآن، نقش ایرانیان در مبارزه با فتنه یهود، رابطه قرآن و علوم روز، رابطه قرآن و جرم‌شناسی و دیدگاه‌های مدیریتی قرآن از جمله موضوعات این نشست تخصصی است.

مدیر دفتر فعالیت‌های قرآنی دانشگاه قم با اشاره به اجرای طرح تدبر در قرآن گفت: این طرح با همکاری استادان موسسه تدبر قرآن کریم در سه سطح استادان، دانشجویان و کارمندان دانشگاه قم برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این دوره پس از برگزاری آزمون برای افراد حائز امتیاز گواهینامه صادر می‌شود.

اسدتاش به انعقاد قرارداد با جامعة القرآن استان قم اشاره کرد و افزود: دانشجویان علاقه‌مند با استفاده از روش‌های بهینه فراگیری حفظ قرآن برای شرکت در این دوره ثبت‌نام می‌کنند.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان پس از تشکیل پرونده مشغول حفظ قرآن می‌شوند، گفت: این دوره در دوره‌های زمانی دو ساله، سه ساله و چهار ساله برگزار می‌شود.

مدیر دفتر فعالیت‌های قرآنی دانشگاه قم خاطرنشان کرد: ۴۴ نفر از خواهران و ۶۰ نفر از برادران در تابستان سال گذشته در طرح تدبر در قرآن شرکت کردند.

وی یادآور شد: همچنین ۴۷ نفر در رشته ترجمه و مفاهیم و ۴۰ نفر در رشته حفظ سوره حجرات شرکت کردند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcf.edviw6dvtgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما