دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : 67136
منبع : خبرگزاری تسنیم

دامداران قم در حال فروش دام‌های خود هستند؛ کاهش حجم تولید شیر در استان

قم نيوز : رئیس اتحادیه لبنیات‌فروشان استان قم گفت: در بازار کنونی دامداران با توجه به افزایش‌های قیمت بدون ضابطه رغبتی برای استفاده از دام نداشته و سعی در فروش دام‌ها کرده‌اند و این امر سبب شده که قیمت لبنیات در استان افزایش یابد.
دامداران قم در حال فروش دام‌های خود هستند؛ کاهش حجم تولید شیر در استان
دامداران قم در حال فروش دام‌های خود هستند؛ کاهش حجم تولید شیر در استان
به گزارش قم نیوز حسن ایراندوست با اشاره به افزایش قیمت لبنیات اظهار داشت: قیمت لبنیات در استان مدام در حال تغییر بوده و تا قبل از شرایط فعلی در قم شاهد افزایش قیمت لبنیات به این شدت نبوده‌ایم.

وی افزود: افزایش قیمت لبنیات و شیر در استان به دلیل واگذاری نهاده‌ها و فروش دام‌ها توسط دامداران است، چراکه در بازار کنونی، دامداران رغبتی برای استفاده از دام نداشته و سعی در فروش دام‌ها کرده‌اند و این امر سبب شده که قیمت لبنیات در استان افزایش یابد.

رئیس اتحادیه لبنیات‌فروشان استان گفت: نرخ‌هایی که برای لبنیات صنعتی از جانب دولت مطرح می‌شود، با همان نرخ در بازار به فروش می‌رسد، اما شاهد بالا رفتن قیمت لبنیات سنتی به علت بالا بودن کیفیت آن‌ها در فروشگاه‌های لبنیات هستیم.

ایراندوست با انتقاد از وضعیت موجود افزایش قیمت لبنیات بیان کرد: در شرایط کنونی، درخواست ما از فروشندگان لبنیات، بالا نبردن قیمت لبنیات بوده و باید این امر را در نظر گرفت که لبنیات قوت سفره‌های مستضعفان است و اگر از سفره‌های مردم پایین‌دست حذف شود، مانند دیگر کالاها، تبدیل به یک کالای تشریفاتی شده و بخش عمده‌ای از مردم، قادر به تأمین نیاز اولیه خود نمی‌شوند.

وی ادامه داد: بااینکه درخواست‌های فراوانی از فروشندگان لبنیات، مبنی بر عدم فروش لبنیات باقیمت بالا داشته‌ایم، اما این درخواست یک درخواست غیرمعقول بوده است، چراکه آن قیمت تمام‌شده لبنیات برای آن‌ها بالا بوده و ناچار به بالا بردن قیمت لبنیات هستند.

رئیس اتحادیه لبنیات‌فروشان استان قم با اشاره به لزوم واگذاری یارانه به بخش لبنیات از جانب دولت خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از افزایش قیمت لبنیات، دولت باید یارانه‌هایی در اختیار این بخش قرار دهد، چراکه اگر هیچ کمکی به این بخش از نیازهای اولیه نشود، تولیدکنندگان لبنیات باید هزینه‌های هنگفتی را متقبل شوند و این امر خودبه‌خود منجر به افزایش قیمت لبنیات می‌شود.

وی ابراز کرد: به‌طورکلی حجم لبنیات و شیر در استان کم بوده و در چند ماه اخیر لبنیات موجود، کفاف لبنیات موردنیاز را نمی‌دهد که این به دلیل کشتار یا فروش گاو و دام توسط دامداران است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccesqe.2bqm18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما