پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : 67259
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
مدیر کل ورزش و جوانان قم:

کاهش 36 درصدی طلاق در قم

قم نيوز : مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به اهمیت حضور زوج های خواهان طلاق در دوره های آموزشی برگشت به زندگی گفت: این دوره ها کاهش طلاق در بین جوانان خواهان جدای در استان قم را به همراه داشته است.
کاهش 36 درصدی طلاق در قم
کاهش 36 درصدی طلاق در قم
به گزارش قم نیوز حسن عابدی در سومین ستاد ساماندهی امور جوانان سال جاری دراستانداری قم اظهار داشت: با هماهنگی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم از سال گذشته تاکنون سه هزار و 700 تن از زوج هایی که دادخواست طلاق ارائه کرده اند، دردوره های فوق شرکت کرده اند که این امر باعث کاهش 36درصدی آمار طلاق در استان شده است.

وی درادامه به دوره های آموزشی پیش از ازدواج که از سوی معاونت فرهنگی و امور جوانان استان قم در حال پیگیری و برگزاری است اشاره کرد و بیان کرد:  طبق برنامه ریزی صورت گرفته و آمار و ارقام به ثبت رسیده  از سال 94 تاکنون 18 هزار و 700 تن در دوره های آموزشی پیش از ازدواج  در استان قم شرکت کرده اند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: بر اساس مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان و طبق سیاست گذاری های مسئولان درقم ،پرداخت تسهیلات ازدواج از بانک ها مشروط به گذراندن دوره های آموزشی پیش از ازدواج است.

عابدی عنوان کرد: خوشبختانه طبق اقدامات به عمل آمده بانک های عامل دراستان قم همکاری های لازم را در این زمینه انجام داده اند و این امر باعث حضور زوج ها در دوره های آموزشی شده است که  به صورت 6 ساعت از سوی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل در حال برگزاری است.

 وی با طرح این مطلب که مجمع خیرین ازدواج در قم  تشکیل شده و در حال حاضر نیز فعال است افزود: سال گذشته بعد از برگزاری نشست های متعدد کارشناسی با متولیان این امر و با انتخاب هیات موسس این مجمع تشکیل شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: ایام سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) از 22 تا 28 مردادماه هفته ازدواج نامگذاری و در همین راستا اجرای برنامه های مختلف به دستگاه های استان ابلاغ شده است.

عابدی به تشکیل هیات اندیشه ورزان جوان اشاره کرد و افزود: این هیات با حضور 40 نخبه جوان استان تشکیل شده است تا به ارائه راهکارهایی در حوزه مشکلات جوانان بپردازد.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdci3raq.t1ayw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما