سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : 6770
زارع خبر داد:

گرد و غبار بالا‌تر از میزان استاندارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل هوا‌شناسی استان قم گفت: وزش باد نسبتا شدید از سمت غرب کشور در قم تا فردا ادامه دارد.
گرد و غبار بالا‌تر از میزان استاندارد
به گزارش قم نیوز، یحیی زارع با اشاره به وزش باد نسبتا شدید و گرد و غبار در آسمان قم از ساعت‌های اولیه صبح سه شنبه، یادآور شد: از صبح امروز وزش باد با سرعت ۵۲ تا ۷۴ کیلومتر بر ساعت در قم آغاز شده است و این باد نسبتا شدید تا فردا ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: سمت وزش این باد از غرب کشور است و گرد و غبار معلق در آسمان قم منشا خارجی دارد و از سمت کشورهای همسایه غرب ایران است و این پدیده استان‌های غرب و شمال غرب کشور را درگیر کرده است.

مدیرکل هوا‌شناسی قم همچنین میزان دمای فعلی هوای قم را ۳۱ درجه عنوان کرد و گفت: کمترین میزان دمای امروز ۲۱ درجه بوده و بیشینه آن به ۳۵ درجه خواهد رسید که این روند افزایش دما طی روزهای آینده ادامه خواهد یافت.

میزان ذرات گرد و غبار در آسمان قم بالا‌تر از میزان استاندارد هوای پاک
کار‌شناس مسوول حفاظت محیط زیست قم نیز در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: میزان ذرات گرد و غبار معلق در آسمان قم از ساعات اولیه امروز روند افزایشی داشت تا اینکه در ساعت ۹ صبح به ۴۵۰ میکروگرم بر مترمکعب رسید.

اسماعیل احمدی‌زاده با اشاره به اینکه میزان ذرات معلق در وضعیت استاندارد هوای پاک ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است، یادآور شد: در حال حاضر میزان این ذرات در آسمان قم کاهش یافته و به ۲۴۰ واحد رسیده است و روند کاهشی یا افزایشی آن در ساعات آینده مشخص نیست.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.zb0urhbzgiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما