شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 67710
منبع : خبرگزاری تسنیم

تسهیلات اشتغال‌زایی به خانواده کودکان کار در استان قم ارائه شد

قم نيوز : مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در سال گذشته به خانواده‌هایی که به دلایل اقتصادی فرزندشان را برای کار راهی خیابان می‌کنند، تسهیلات اشتغال‌زایی داده شد.
تسهیلات اشتغال‌زایی به خانواده کودکان کار در استان قم ارائه شد
تسهیلات اشتغال‌زایی به خانواده کودکان کار در استان قم ارائه شد
به گزارش قم نیوز رضا سلیقه با اشاره به تفاوت میان کودکان کار و کودک خیابانی اظهار داشت: از میان کودکان کار و کودکان خیابانی که در استان قم وجود دارند تنها 20 درصد از آن‌ها کودک خیابانی هستند و از خانواده حمایتی دریافت نمی‌کنند و خوشبختانه 80 درصد از آن‌ها کودکانی هستند که فقط ساعاتی از روز را در خیابان به کار می‌پردازند.

وی با بیان اینکه خانواده بهترین مکان برای رشد کودکان است، افزود: از سال 96 سیاست اداره بهزیستی در رابطه با نگهداری و ارائه خدمات به کودکان کار و خیابانی تغییر پیدا کرده و در حال حاضر هدف بهزیستی انتقال کمتر کودکان به مراکز نگهداری و پیوند بیشتر کودکان با خانواده آن‌هاست که نتیجه آن افزایش آمار کودکان و خانواده‌های مخاطب خدمات بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به خدمات متفاوت بهزیستی در رابطه با کودکان کار و خیابان، بیان کرد: در چند سال اخیر آمار نگهداری از کودکان کار تغییر زیادی نکرده و این عدد حدود 300 کودک است که علت آن افزایش خدمات متنوعی است که کودکان در محیط خانواده دریافت می‌کنند به‌طور مثال در سال گذشته سعی شد به خانواده‌هایی که به دلایل اقتصادی فرزندشان را برای کار راهی خیابان می‌کنند تسهیلات اشتغال‌زایی داده شود.

سلیقه ادامه داد: دستورالعمل ساماندهی کودکان کار نیز در سال گذشته تغییراتی داشته طوری که ادارات دیگری نیز در این مسیر با بهزیستی همراه شده یا وظایفشان افزایش‌یافته است، مثلاً شهرداری قبلاً فقط وظیفه جمع‌آوری این کودکان را از سطح شهر داشت اما اکنون وظایف دیگری مثل تأمین فضای نگهداری را نیز بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه اکثر ادارات هنوز با بهزیستی استان همکاری ندارند، خاطرنشان کرد: موضوع کودکان کار مقوله‌ای است که باید همه ادارات به‌صورت جدی ورود پیداکرده و به کمک بهزیستی بیایند زیرا در صورت عدم همکاری با بهزیستی در تأمین نیازهای مالی امکان تعطیلی این مراکز وجود داشته که استان را دچار آسیب جدی می‌کند.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcaw0ni.49n0615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما