شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 6853

دشمنان از اختلافات شیعه و سنی سوء استفاده می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: ائمه اطهار(ع) ما را به وحدت بین شیعه و سنی دعوت کرده‌اند و باید با حفظ وحدت در صورت لزوم با آنها مناظره کنیم.
دشمنان از اختلافات شیعه و سنی سوء استفاده می‌کنند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب خواهر استان لرستان، مبلغان خواهر پارس‌آباد و طلاب برادر شهرستان نقده با بیان اینکه اکنون در اجتماع برخوردها و چالش‌های فراوانی در زمینه جنگ نرم و سخت وجود دارد، اظهار داشت: بر اساس دستورات اسلام نباید نسبت حوادث بی‌تفاوت باشیم بنابراین لازم است در کنار مظلومان عالم باشیم.

وی عنوان داشت: امروز برای پاسخگویی باید مطالعه عمیق داشته تا بتوانیم در زمینه فرهنگ انقلاب تاثیرگذار باشیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: اکنون با یمن، اردن، تونس، مصر و سایر کشورهای دنیا مرتبط هستیم و رسالت ما در برابر آنها سنگین است.

وی با تاکید بر نظر اسلام در زمینه وحدت شیعه و سنی گفت: ائمه اطهار(ع) ما را به وحدت بین شیعه و سنی دعوت کرده، زیرا اختلاف در این زمینه سبب سوء استفاده دشمنان می‌شود.

نوری همدانی یادآور شد: دشمنان در بحرین و عراق سعی کردند شیعه و سنی را به جان یکدیگر بیندازند بنابراین باید سعی کنید با سنی‌ها مناظره کرده و از ایجاد تنش خودداری کنید زیرا این برخوردها همیشه به نفع دشمن است.

وی عنوان کرد: شناخت زمان یکی از موضوعاتی بوده که اهل بیت(ع) بر آن تاکید داشتند بنابراین هر فرد باید زمان خود را بشناسد و در راستای شناخت زمان گام بردارد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسان باید به درستی حوادث و رخدادها را بشناسد تا بتواند به ارزیابی و تجزیه و تحلیل آنها بپردازد.

وی با بیان اینکه امروز برای طلاب کسب درجه بالای تحصیلی در زمینه علوم اسلامی مهم است، گفت: افراد کم‌سواد نمی‌توانند در جامعه اثر بگذارند بنابراین برای افزایش اثر در جامعه باید درجه علمی خود را افزایش دهید.

نوری همدانی خاطرنشان کرد: طلبگی شریف‌ترین و پربرکت‌ترین رشته است و هیچ شغلی پر فضیلت‌تر از این شغل برای خدمت به جامعه وجود ندارد.

وی عنوان داشت: اخلاص از گام‌‌های دیگر بوده که همواره باید به آن توجه داشته باشیم و علمای بزرگ ما همچنین مدارج بالای علمی را با اخلاص پیمودند تا بتوانند در اجتماع ایفای نقش کنند و باید بدانیم اسلام پاسخگوی همه مشکلات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است، زیرا دنیا، امروز پاسخ همه مشکلات را از ما می‌خواهد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: باید بتوانیم بر اساس دستورات و آموزه‌های اسلام علاوه بر مشکلات کشورهای اسلامی مانند یمن، بحرین، اردن و عربستان، به مشکلات کشورهای اروپایی، آلمان، اسپانیا و انگلستان پاسخ دهیم.

وی جدیت و تلاش را از دیگر گام‌ها برای دستیابی به مدارج بالای تحصیلی ذکر کرد و افزود: انسان‌های سست نمی‌توانند به پیشرفت تحصیلی برسند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان داشت: حضرت زهرا(س) در بحارالانوار از پیامبر اکرم نقل کرده علمای شیعه در روز قیامت محشور می‌شوند تا در زمینه سواد، جدیت و ارشاد بندگان پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه رسالت ما طلاب رسالت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است، گفت: با پیروزی انقلاب فرهنگ کشور تغییر کرد و انقلاب مردم را نجات داد، بنابراین لازم است این انقلاب را به مردم معرفی کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر آشنایی با فرهنگ انقلاب طلاب را به مطالعه صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) فراخواند.

وی با تاکید بر شناسایی سیاست دنیا گفت: در دوران گذشته جوانان ما را در اروپا شست‌وشوی مغزی می‌دادند تا آنها را نسبت به روحانیت بدبین کنند.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: استکبار در جنگ جهانی اول آل‌های مختلف را به وجود آورد و در حقیقت کشورها را لقمه لقمه کرد تا بلعیدن آنها آسان باشد.

وی ادامه داد: استکبار همچنین در جنگ جهانی دوم سازمان ملل را به عنوان دکان ساخت که در آن هیچ کشور اسلامی حق وتو در امور آن را نداشت که در حقیقت این اقدامات آنها برای سرکوب اسلام بود.

این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) گفت: با عالمانی ارتباط داشته باشید که شما را از تردیدافکنی به یقین، از تظاهر به اخلاص و از بلندپروازی به تواضع دعوت کند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.k092yt0jsa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما