کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر انجام می شود؛

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای سوم خرداد در قم

خبرگزاری ايرنا , 1 خرداد 1391 ساعت 11:06

قم نیوز: همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر مراسم گرامی داشت شهدای سوم خرداد در مركز فرهنگی شهدای فتح خرمشهر قم برگزار می شود.


به گزارش قم نیوز، محمد كاظم پورامینی اظهارداشت: تجلیل از شهدای فتح خرمشهر تقدیر از همه مجاهدان و مدافعان دوران دفاع مقدس است كه با جان فشانی ایران اسلامی را از لوث وجود دشمنان آزاد كردند و آزادی و عزت و افتخار آفریدند.

وی ادامه داد: سوم خرداد نقطه عطف دفاع مقدس بود و فتح خرمشهر دروازه فتوحات دوران هشت سال جنگ تحمیلی حماسه مردان با ایمان و دلیر كه با اندك امكانات نظامی اما با اراده های آهنین در برابر دشمنان تا دندان مسلح ایستادند و به یاری خداوند متعال توانستند با خون خویش خرمشهر را آزاد نمایند.

وی اضافه كرد: حماسه دلاورمردان این آب و خاك یادآور حماسه مجاهدان جنگ بدر بود كه در كنار پیامبر اكرم حماسه آفریدند و ازاسلام در برابر كفار جاهل به دفاع بر خاستند و دست یاری خداوند نیروی اندك را بر عده كثیر دشمنان پیروز گردانید.

پور امینی افزود: استان قم در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر بیش از ۲۰۰شهید را تقدیم نمود و در این امتحان الهی پیروز گردید.

وی خاطر نشان داد: به همین مناسبت در سی امین سالروز فتح خرمشهر و به منظور ارج نهادن به گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس در كنار مزار شهدای سوم خرداد مراسم بزرگداشت شهدای فتح خرمشهر برگزار می شود.

وی اضافه كرد: این مراسم با حضور خانواده های معظم شهدا وایثارگران و امت شهید پرور و مسوولان استان روز سوم خرداد ساعت ۱۸در كنار مزار شهدای سوم خرداد در مركز فرهنگی شهدای فتح خرمشهر برگزار می شود.

پور امینی گفت: در این مراسم ضمن اجرای برنامه های فرهنگی و سخنرانی سردار عراقی جانشین نیروی زمینی سپاه مراسم گلباران مزار شهدای سوم خرداد نیز برگزار می گردد.

وی ادامه داد: علاوه بر این مراسم زیارت عاشورا با حضور بسیجیان بنیادشهید خادمان به خانواده های معظم شهدا در ادارات استان در گلزار شهدای سوم خرداد ترتیب خواهد یافت.

وی بیان داشت: از دیگر برنامه های این ایام برگزاری مراسم كوهپیمایی است كه به مناسبت گرامی داشت یادو خاطره شهدا و تجلیل از مجاهدان و ایثارگران گرانقدر آزادسازی خرمشهر و دفاع مقدس برگزار می شود.

این مراسم نیز روز پنج شنبه باحضور ۶۰۰نفر از جانبازان در ارتفاعات برف انبار انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳


کد مطلب: 6901

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/6901/برگزاری-مراسم-گرامیداشت-شهدای-سوم-خرداد-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir