دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 6901
همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر انجام می شود؛

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای سوم خرداد در قم

قم نيوز : قم نیوز: همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر مراسم گرامی داشت شهدای سوم خرداد در مركز فرهنگی شهدای فتح خرمشهر قم برگزار می شود.
برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای سوم خرداد در قم
به گزارش قم نیوز، محمد كاظم پورامینی اظهارداشت: تجلیل از شهدای فتح خرمشهر تقدیر از همه مجاهدان و مدافعان دوران دفاع مقدس است كه با جان فشانی ایران اسلامی را از لوث وجود دشمنان آزاد كردند و آزادی و عزت و افتخار آفریدند.

وی ادامه داد: سوم خرداد نقطه عطف دفاع مقدس بود و فتح خرمشهر دروازه فتوحات دوران هشت سال جنگ تحمیلی حماسه مردان با ایمان و دلیر كه با اندك امكانات نظامی اما با اراده های آهنین در برابر دشمنان تا دندان مسلح ایستادند و به یاری خداوند متعال توانستند با خون خویش خرمشهر را آزاد نمایند.

وی اضافه كرد: حماسه دلاورمردان این آب و خاك یادآور حماسه مجاهدان جنگ بدر بود كه در كنار پیامبر اكرم حماسه آفریدند و ازاسلام در برابر كفار جاهل به دفاع بر خاستند و دست یاری خداوند نیروی اندك را بر عده كثیر دشمنان پیروز گردانید.

پور امینی افزود: استان قم در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر بیش از ۲۰۰شهید را تقدیم نمود و در این امتحان الهی پیروز گردید.

وی خاطر نشان داد: به همین مناسبت در سی امین سالروز فتح خرمشهر و به منظور ارج نهادن به گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس در كنار مزار شهدای سوم خرداد مراسم بزرگداشت شهدای فتح خرمشهر برگزار می شود.

وی اضافه كرد: این مراسم با حضور خانواده های معظم شهدا وایثارگران و امت شهید پرور و مسوولان استان روز سوم خرداد ساعت ۱۸در كنار مزار شهدای سوم خرداد در مركز فرهنگی شهدای فتح خرمشهر برگزار می شود.

پور امینی گفت: در این مراسم ضمن اجرای برنامه های فرهنگی و سخنرانی سردار عراقی جانشین نیروی زمینی سپاه مراسم گلباران مزار شهدای سوم خرداد نیز برگزار می گردد.

وی ادامه داد: علاوه بر این مراسم زیارت عاشورا با حضور بسیجیان بنیادشهید خادمان به خانواده های معظم شهدا در ادارات استان در گلزار شهدای سوم خرداد ترتیب خواهد یافت.

وی بیان داشت: از دیگر برنامه های این ایام برگزاری مراسم كوهپیمایی است كه به مناسبت گرامی داشت یادو خاطره شهدا و تجلیل از مجاهدان و ایثارگران گرانقدر آزادسازی خرمشهر و دفاع مقدس برگزار می شود.

این مراسم نیز روز پنج شنبه باحضور ۶۰۰نفر از جانبازان در ارتفاعات برف انبار انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.vn-t23nwzftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما