دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 70438
منبع : خبرگزاری تسنیم

همایش ملی "قرآن کریم و هنر" اسفندماه در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : دبیر علمی همایش ملی قرآن کریم و هنر گفت: همایش ملی قرآن کریم و هنر با حضور اساتید هنر اسلامی دهه اول اسفندماه در قم برگزار می‌شود.
همایش ملی "قرآن کریم و هنر" اسفندماه در قم برگزار می‌شود
همایش ملی "قرآن کریم و هنر" اسفندماه در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علیرضا قائمی‌نیا ظهر امروز در نشست خبری دومین همایش ملی قرآن کریم و هنر که در سالن جلسات مدرسه اسلامی هنر برگزار شد اظهار داشت: هنر چهره دنیای مدرن را تشکیل می‌دهد و دنیای امروز در واقع دنیای هنر است و گستره‌ای که هنر دارد از علم و تکنولوژی فراتر می‌رود.

وی با بیان اینکه فلسفه و علم و تفکرات مختلف دینی در قالب هنر معنا پیدا می‌کند افزود: این موضوع ضرورتی را ایجاد می‌کند که مراکز اسلامی به موضوع هنر توجه بیشتری داشته باشند، با توجه به مطالعات جدیدی که در زمینه هنر ایجاد شده است باید دیدگاه‌های خود در زمینه هنر و نگاه‌های فلسفی به هنر را تبیین کرد.

دبیر علمی همایش ملی قرآن کریم و هنر تصریح کرد: هنر در کشور ما معنای فلسفی پیدا نکرده است و در زمینه فیلم‌سازی غرب رابطه نزدیکی از فلسفه و هنر ایجاد کرده است و متأسفانه در کشورمان این نگاه ایجاد نشده است.

قائمی‌نیا با تأکید بر اینکه باید توجه بیشتری به هنر و فلسفه هنر اسلامی داشته باشیم، گفت: با توجه به ضرورت‌هایی که وجود دارد مدرسه اسلامی هنر اهتمام دارد در زمینه ارتباط قرآن و حدیث با هنر همایشی را برگزار کند.

وی ادامه داد: اساتیدی که دارای دیدگاه‌های هنر اسلامی هستند مقاله‌هایی به دبیرخانه همایش ارسال کردند که تلاش می‌کنیم در این همایش منتشر شود و همچنین به‌صورت کتاب در اختیار علاقه‌مندان به هنر اسلامی قرار بگیرد.

دبیر علمی همایش ملی قرآن کریم و هنر خاطرنشان کرد: همایش ملی قرآن کریم و هنر با حضور اساتید هنر اسلامی دهه اول اسفندماه در قم برگزار می‌شود، مهلت ارسال آثار پایان دی‌ماه است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس بلوار بسیج، نبش کوچه 20 طبقه پنجم مدرسه اسلامی هنر ارسال کرده و برای ارتباط با دبیرخانه می‌توانند با شماره 02537830782 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbwabz.rhbgfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما