يکشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : 705

حرم حضرت معصومه نیازمند 6 هزار خادم افتخاری است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه آستانه حضرت معصومه (س) نیازمند بیش از 6 هزار خادم افتخاری است، گفت: خادمین آستانه کریمه اهل بیت (س) باید براساس نیازها بخش‌های مختلفی از خدمت را برعهده بگیرند.
حرم حضرت معصومه نیازمند 6 هزار خادم افتخاری است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد نظری در نشست تخصصی «زیارت، کارکردها و ضرورت‌ها» که در شبستان نجمه خاتون حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار شد در پاسخ کسانی که به نورافشانی شب میلاد آستانه حضرت معصومه (س) اعتراض داشتند، بیان کرد: آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) برای عرض شادباش و احترام به این بانوی بزرگوار تصمیم گرفت در شب میلاد آن حضرت آسمان حرم را نورافشانی کند.

وی افزود: در این کار بدعتی وجود نداشت و تنها اهداف معنوی دنبال می‌شد و به دنبال آن بودیم که با شکفتن هر گل نور در آسمان با صدای صلوات و تکبیر مردم آستانه حرم را مزین کنیم.

مدیر حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به مطرح شدن برخی مطالب از سوی افراد ساده اندیش ادامه داد: این دلیل نمی‌شود که ما در شادمانی‌هایمان از چلچراغ و چراغانی استفاده نکنیم و کاممان را با حلاوت صلوات شیرین نکنیم.

وی تاکید کرد: از دیگر اهداف آستانه کریمه اهل بیت(ع) ایجاد شادی و شعف در میان مردم بود که ایجاد شد.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم احترام هر چه بیشتر زائرین توسط خادمین حرم حضرت معصومه (س) تاکید و تصریح کرد: باید اخلاق و رفتار خادمین حرم کریمه اهل بیت (س) برای همه الگو باشد و ایشان در همه احوالات احترام زائرین را حفظ کنند.

وی بیان کرد: باید برنامه‌ای مدون برای خدمت به زائرین طراحی شود تا از زمانی که ایشان در صدد رسیدن به این مقصد هستند در آرامش باشند و امکان سرقت اموال زائران را در زائرسراها و مهمان پذیرها از افراد سودجو بگیرند.

مدیر حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: باید رفتار خادمان زیبنده حرم کریمه اهل‌بیت (س) بوده و با زائر رفتار مناسبی داشته باشند.

وی زائرین را مهمانان حضرت معصومه (س) عنوان و تصریح کرد: ما باید به عنوان خادم کریمه اهل بیت(س) از زائرین تکریم و آنان را به نحو مطلوبی پذیرایی کنیم تا برای رسیدن به روح معنوی برای زیارت با مشکل کمتری روبه‌رو شوند و درگیر دیگر دغدغه‌ها نباشند.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون آستانه مقدسه کریمه اهل بیت (س) نیازمند ۶۰۰ نفر خادم است تا به صورت رسمی پذیرایی از کسانی را که برای زیارت حضرت معصومه (س) می‌آیند برعهده بگیرند.

وی افزود: آستانه مقدسه کریمه اهل بیت (س) با وجود ۱۸۰ خادم به پذیرایی از زائرین اهتمام دارد ولی این تعداد برای به دست گرفتن بخشی از خدمات در حرم باید در چند نوبت به صورت فشرده کار کنند تا بتواند بخشی از نیازهای آستانه را عهده دار شوند.

مدیر حرم حضرت معصومه (س) از درخواست‌های فراوان خدمت در آستانه کریمه اهل بیت (س) خبر داد و افزود: اکنون حدود یک‌هزار و ۲۰۰ خادم افتخاری، افتخار استقبال، پذیرایی و خدمت رسانی به زائران خسته دل این آستان را دارند.

وی با بیان اینکه آستانه حضرت معصومه (س) نیازمند بیش از ۶ هزار خادم افتخاری است، گفت: خادمین آستانه کریمه اهل بیت (س) باید براساس نیازهای حرم حضرت معصومه (س) بخش‌های مختلفی از خدمت را برعهده بگیرند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcfitdeaw6dx.giw.html
نام شما
آدرس ايميل شما