دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 7054
شهردار منطقه چهار قم خبرداد:

احداث آبشار سنگی در قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه چهار قم از احداث آبشار کوثر در منطقه چهار قم با هزینه چهار میلیارد ریال خبر داد.
احداث آبشار سنگی در قم
به گزارش قم نیوز، احمد نکونام با اشاره به وجود ۵۷ بوستان در منطقه چهار قم بیان کرد: در سال جاری منطقه چهار قم با هزینه‌ای بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال در حال احداث پارک‌های محله‌ای، توسعه فضای سبز منطقه در بوستان جنگلی زائر و خضر نبی، تکمیل عملیات عمرانی در بوستان نرگس، توسعه فضای سبز در محدوده منطقه در نقاط پراکنده، عملیات اجرایی بوستان کوثرف شروع عملیات بوستان شهدای گمنام، ادامه عملیات اجرایی بوستان شهید زین الدین و توسعه شبکه آب خام فضای سبز است.

وی گفت: مساحت کل فضای سبز موجود در منطقه چهار قم یک میلیون و ۶۰۲ هزار و ۳۸۲ متر مربع است که از این مقدار فضای سبز ۹۹۸ هزار و ۱۸۲ متر مربع فضای سبز شهری به صورت تجهیز شده است.

سرانه فضای سبز در منطقه چهار برای هر نفر ۱۰ و نیم متر مربع است
شهردار منطقه چهار قم با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز برای هر نفر در این منطقه ۱۰ و نیم متر مربع است افزود: در سال گذشته به منظور افزایش سرانه فضای سبز در این منطقه ۳۰ هزار اصله نهال کاشته شد.

احداث بوستان شهید زین الدین
وی در خصوص احداث بوستان شهید زین الدین گفت: این بوستان با هدف زیباسازی و ایجاد فضایی تفریحی و ورزشی در منطقه چهار قم با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال احداث می‌شود.

نکونام بیان کرد: مساحت این بوستان ۲۸ هزار متر مربع است و دارای آبنما، دیوار سنگی، فضای بازی کودکان و فضای ورزشی است.

وی گفت: آبشار کوثر با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد ریال در حاشیه میدان مفید تا تابستان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

شهردار منطقه چهار قم با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح زیباسازی محیط شهری و توسعه فضای تفریحی است افزود: این پروژه دارای مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع و همچنین ۲۵۰ متر مربع سطح آبنما و با ارتفاع ۸ متر و عرض ۳۰ متر است.

وی بیان کرد: در این آبشار حدود هزار و ۸۰۰ متر مربع پیاده رو سازی به همراه ۲۵۰ متر طول دیوار سنگی با ضخامت ۸۰ سانتی متر در حاشیه آبشار انجام شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.mnqt23nvkftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما