پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 7176

نخستین جشنواره فیلم اشراق به کار خود پایان داد

قم نيوز : قم نیوز: نخستین جشنواره فیلم حوزه (اشراق) پیش از ظهر امروز با حضور قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و پیشکسوتان حوزه سینما به کار خود پایان داد.
نخستین جشنواره فیلم اشراق به کار خود پایان داد
به گزارش قم نیوز، نخستین جشنواره فیلم حوزه (اشراق) پس از سه روز نمایش و نقد فیلم امروز با حضور قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به کار خود پایان داد.

جشنواره فیلم اشراق با هدف تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد ضرورت ورود روحانیت به عرصه هنر از صبح روز سه‌شنبه در سینما وتوس آغاز به کار کرد.

این جشنواره در دو نوبت صبح و عصر به اکران فیلم‌های برگزیده که به دبیرخانه جشنواره رسیده بود پرداخت، ضمن اینکه کارگاه‌های نقد و بررسی فیلم‌های به نمایش درآمده در کنار آن برگزار شد.

حجت‌الاسلام رمضان موسوی‌مقدم قائم مقام سازمان صداوسیما در این مراسم به بیان مهم‌ترین آسیب‌ها و خطرات سینمای دینی پرداخت.

وی الزام پرداختن به مسائل شرعی در حوزه دین، ارجاع مخاطب به مراکز دینی، حفظ قداست دین، پرهیز از تقدس‌زدایی و تولید محتوا برای همه اقشار جامعه را از الزامات رسانه برشمرد.

قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود قدرت فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی، تبیین گرایشات مردم و همزاد پنداری را از امکاناتی دانست که رسانه برای تبلیغ دین در اختیار ما قرار می‌دهد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی در مورد ضرورت ورود روحانیت به عرصه هنر و اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی در ایجاد انجمن‌های هنری ویژه طلاب سخنرانی کرد و حجت‌الاسلام علی کمساری، رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارائه کرد.

در اختتامیه این جشنواره به ۲۲ اثر در بخش‌های فیلمنامه‌نویسی، فیلم کوتاه مستند، پویانمایی و داستانی و دو بخش ویژه شامل فیلمنامه‌نویسی ویژه طلاب هنرمند و فیلم داستانی ویژه طلاب هنرمند از بین ۸۰ اثر داوری شده در مرحله نهایی لوح تندیس جشنواره و جایزه نقدی اهدا شد.

همچنین در بخش جنبی و ویژه از اسعدیان، میرکریمی دو کارگردان برجسته سینمایی کشور و منوچهر محمدی، تهیه‌کننده فیلم طلا و مس و نیز خبرگزاری ابنا و رادیو معارف در انعکاس اخبار جشنواره اشراق تجلیل شد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.mqma2bqsela82.html
نام شما
آدرس ايميل شما