يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 73364
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد

تاکید علما بر ارتقاء فعالیت‌های ناشران در حوزه کودک و نوجوان

قم نيوز : مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: در قم ظرفیت‌های زیادی برای چاپ و نشر در حوزه کودک و نوجوان وجو دارد که با بهره گیری از تمام آنها این شهر می‌توان محور نشر کودک و نوجوان قرار گیرد.
تاکید علما بر ارتقاء فعالیت‌های ناشران در حوزه کودک و نوجوان /قم ظرفیت محوریت نشر کودک و نوجوان را دارد
تاکید علما بر ارتقاء فعالیت‌های ناشران در حوزه کودک و نوجوان /قم ظرفیت محوریت نشر کودک و نوجوان را دارد
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی امروز با اشاره به اینکه سال گذشته نمایشگاه کتاب دین و کتاب کودک را در مصلای قدس برگزار کردیم، اظهار کرد: اکثر علمایی که از این نمایشگاه بازدید کردند از بخش کودک و نوجوان تمجید کرده و ما را مقید کردند در این حوزه قدم‌های بلند را برداریم.

وی ادامه داد: این تاکید علماء و سابقه قبلی برگزاری این نمایشگاه در قم ما را بر آن داشت تا دومین نمایشگاه کودک و نوجوان را به صورت تخصصی در قم برگزار کنیم؛ بر این اساس هماهنگی‌های لازم با تهران نیز صورت گرفت و در مجموع 110 ناشر از بین 200 ناشر انتخاب و برای ارائه آخرین دستاوردهای خود در حوزه کودک و نوجوان در این نمایشگاه حاضر شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه تفاوت این نمایشگاه با سایر نمایشگاه‌های کتاب در نوع اختصاص بن خرید کتاب است، گفت: در نمایشگاه‌های دیگر برای دریافت بن خرید کتاب شرط سنی مطرح است ولی در این نمایشگاه تمام اعصای خانواده حتی کودکان می‌توانند از این بن‌ها استفاده کنند.

حسینی کاشانی افزود: به سمت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در حرکت هستیم و این به عنوان سیاست جدی وزارت ارشاد در سطح کشور مطرح است و خوشحالیم سال گذشته نمایشگاه تخصصی حوزه دین را داشتیم و امسال نیز نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان را برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در استان قم بیش از 40 ناشر تخصصی کودک و نوجوان در حال فعالیت هستند، گفت: انجمن تخصصی ناشران کودک و نوجوان نیز از دیگر ظرفیت‌های قم در این حوزه است که در این نمایشگاه نشست‌های علمی را برگزار می‌کنند و در جای دیگری در کشور نمونه آن وجود ندارد و تمام این ظرفیت‌ها می‌تواند قم را به عنوان محور نشر کودک و نوجوان قرار بدهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع 40 ناشر کودک و نوجوان در قم ناشرینی هستند که هر سال در جشنواره‌های کتاب رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند و باید از تمام این ظرفیت‌ها برای رساندن قم به جایگاه و اصلی خود در حوزه نشر کتاب‌های کودک و نوجوان بهره برداری کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc01qm.2bq1e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما