سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 7358

وهابیت به همه ادیان خیانت می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان بیان کرد: اگر مسئله وهابی ‌گری همین‌طور پیش برود، امنیت در همه جا به خطر می‌افتد و کسانی که اسلام را دین ترور و خشونت معرفی می‌کنند، به همه‌ ادیان الهی خیانت می‌کنند.
وهابیت به همه ادیان خیانت می‌کند
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار مدیر و دست‌اندرکاران شبکه ماهواره‌ای ولایت با بیان اینکه اوضاع دنیا، از جنبه‌های مختلف در شرایط خاصی قرار دارد، اظهار داشت: امروز مسئله عالم غیب و دعوت انبیاء با مسئله به اصطلاح جامعه مدنی که به دنبال نفی عالم غیب و دعوت انبیاء است، در مقابل هم قرار گرفته‌اند.

وی افزود: آنها به دنبال این هستند که جامعه مدنی منهای شرایع و هدایت‌های انبیاء تشکیل شود و اکنون هم متأسفانه این مسئله، برخی از کشورهای اسلامی را نیز مورد تأثیر قرار داده است.

در دنیا از دین اسلام تصویری خشن ارائه داده اند
این مرجع تقلید ادامه داد: از مسائل مهمی که امروز با آن مواجه هستیم، ارائه تصویر خشن و وحشتناکی از دین اسلام به دنیا است.

وی با اشاره به این که وهابی‌ها با کارهایی که در افغانستان، پاکستان، عراق و اخیراً در بحرین و سوریه انجام می‌دهند معرفی‌کننده چهره نامناسبی از اسلام است، یادآور شد: کار به جایی رسیده است که اگر در بعضی کشورها از شخص مسلمانی بپرسند که چه دینی داری، می‌ترسد که بگوید من مسلمانم چرا که آنها مسلمان را به عنوان تروریست می‌شناسند.

مساله وهابی گری امنیت را به خطر می اندازد
آیت‌الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: اگر مسئله وهابی‌گری همین‌طور پیش رود، امنیت در همه جا به خطر می‌افتد و کسانی که اسلام را دین ترور و خشونت معرفی می‌کنند، به همه‌ی ادیان الهی خیانت می‌کنند.

وی با بیان این که تمدن و دنیای متمدن فعلی این فرقه ضالّه را خشن می‌داند و کارهایی که انجام می‌دهد را نمی‌پذیرد، اظهارداشت: در صورتی که امروز مواریث تاریخی و فرهنگی نزد دنیا از اعتبار زیادی برخوردار است، این فرقه گمراه تمام آثار تاریخی اسلام را از بین برده و می‌برد، به طوری که اگر ما ۱۰ هزار سال دیگر بخواهیم بگوییم مثلاً پدر پیامبر اکرم(ص)، عبدالله، و جدّش عبدالمطلب، و همسرش خدیجه بوده و این آثار آنهاست، ممکن نیست.

کارهایی که وهابیان به نام اسلام انجام می دهند خطرناک است
آیت الله صافی گلپایگانی تاکیدکرد: کارهایی که این عده به نام اسلام انجام می‌دهند، بسیار خطرناک است و حتی از روز اول قرارشان این بود که قبة الخضراء را هم خراب کنند که هیچ اثری از نام پیامبر(ص) نباشد، اینها مردمان بسیار نادانی هستند که با کل مظاهر تمدن مخالف بوده و هستند، اسلاف اینها همان‌هایی‌ هستند که راجع به قائلان چرخش زمین به دور آفتاب، فتوای کفر دادند.

وی با اشاره به این که حرکات وهابیت برای مردم حقیقت‌جو و آرمان‌خواه اصلاً قابل پذیرش نیست، گفت: نیروی پول و کمک استعمار، اینها را نگهداشته است تا به اسلام خیانت کنند و نتیجه این که در مقابل این هجمه بزرگ و خطرناک ایستادن و روبرو شدن با آنها و معرفی اسلام واقعی، خدمتی بسیار بزرگ و دارای اجر فراوانی است.

علوم اهل بیت تبلیغ شود
این مرجع تقلید شیعیان در ادامه سخنان خود با تاکید بر تبلیغ علوم اهل بیت (ع)، خطاب به دست‌اندرکاران شبکه ماهواره‌ای ولایت، اذعان داشت: اقداماتی چون فعالیت های شما در این مواضع مهم و حساس بسیار نافع و مؤثر بوده و هست بنابرین باید در همه حال هدف اصلی شما تبلیغ اسلام باشد.

وی با تاکید بر این که ولایت، اساس دین اسلام است، افزود: امیرالمومنین(ع) بالاترین شخصیت عالم وجود بعد از پیامبر اسلام(ص) است و همه باید بر معرفی هرچه بهتر این امام به جهانیان اهتمام داشته باشیم چرا که معرفی حضرت علی(ع) یعنی شناخت انسان کامل و عدل مجسم به جهان و باید این را برای خود افتخار بدانیم و خدا را به این نعمت بزرگ شاکر باشیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: به هر حال برنامه‌هایی مثل فعالیت شبکه ماهواره ای ولایت، نشان‌دهنده این است که ما زنده‌ایم، حیات داریم و به دنیا اعلام می‌کنیم که ما هستیم.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.n8fbjh8xv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما