پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : 7425
به منظور رداخت بدهی دولت به آستانه مقدسه صورت می گیرد؛

تزریق بودجه به استانداری قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس مجلس شورای اسلامی از پرداخت بدهی دولت به آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از طریق تزریق بودجه به استانداری قم خبر داد.
تزریق بودجه به استانداری قم
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی گزارشی از فعالیت مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم ارائه کرد و اظهار داشت: بر اساس مطالعاتی که در بخش تولید صورت گرفت، یک بسته حمایتی از این بخش را در نظر گرفتیم که عملیاتی شود که ارائه تسهیلات یکی از این حمایت‌ها بود.

وی در خصوص حمایت از بخش کشاورزی گفت: منابعی را برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی قرار دادیم و حتی در بحث یارانه‌ها نیز پیشنهاداتی دادیم.

رییس مجلس نهم از اختصاص دو میلیارد دلار به بخش حمل و نقل خبر داد و ابراز داشت: آب و برق مراکز فرهنگی و هنری، مساجد، حسینیه‌ها و دارالقرآن‌ها نیز که در پرداخت قبوض مشکلاتی داشتند، رایگان شد.

وی از جهش کیفی مجلس نهم به ویژه در تحصیلات نمایندگان مردم خبر داد و گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، ۱۰۲ نفر از نمایندگان مجلس دارای مدرک دکترا، ۱۳۰ نفر فوق لیسانس و ۳۸ نفر نیز دارای مدرک لیسانس هستند.

لاریجانی با بیان اینکه ۱۰۱ نفر از نمایندگان مجلس در مجلس هشتم عضویت داشتند، گفت: در شکل و ساختار کمیسیون‌ها، ارتقای کیفی دیده می‌شود و افراد مقبول عضو کمیسیون‌ها هستند.

وی اظهار کرد: مجلس توجه ویژه‌ای نسبت به قم دارد و در برنامه بودجه برای مراکز پژوهشی بودجه لازم اختصاص داده شده ضمن آنکه به شهرداری اجازه انتشار اوراق مشارکت برای طرح‌های عمرانی داده شد.

نماینده قم در خانه ملت با اشاره به بدهی دولت به آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) گفت: دولت بابت استفاده از اموال و املاک آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) بدهکار است که چارچوبی برای آن دیده شد تا این مسئله حل شود و مقرر شد بودجه آن در اختیار استانداری قم قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین بودجه متمرکزی برای شهرهای قم، مشهد و شیراز به منظور رفاه زائران در نظر گرفته شده است.

لاریجانی با اشاره به آسیب‌های صنایع کشاورزی در قم گفت: برای حل این مشکل، جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی گذاشته و مسائل شیر و مشکلات دامداری‌ها را بررسی کردیم که توضیحاتی داده شد.

وی با اشاره به مشکل نقدینگی صنایع گفت: در این زمینه نیز جلسه‌ای با وزیر صنایع گذاشته شد و توجیهاتی داشت که مورد قبول نبود و به نظر می‌رسد نیازمند جلسات دیگر است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcj.8eafuqexisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما