پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 7432
آیت الله صافی:

وضعیت گرانی و فرهنگ در کشور نگران کننده است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم با ابراز نگرانی از وضعیت گرانی و فرهنگی در کشور خواستار شناسایی عوامل گرانی شد و گفت: مسئله گران‌فروشی یک شبه و با یک دستور حل نمی‌شود.
وضعیت گرانی و فرهنگ در کشور نگران کننده است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی پیش از ظهر امروز در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی در قم با ابراز نگرانی از عملکرد بانک‌ها اظهار داشت: دریافت جریمه دیرکرد به کلی حرام بوده و در قرآن و روایات به آن تاکید بسیار زیادی شده است.

وی با اشاره به بانکداری اسلامی گفت: بانک‌ها باید اسلامی شده و به سمت اسلامی شدن حرکت کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به تورم و گرانی موجود در کشور بیان کرد: کارهایی در این راستا انجام شده که کافی نبوده و مجلس باید در این زمینه به کمک دولت آمده و نگرانی‌ها را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه گران فروشی یکشبه و با یک دستور برطرف نمی‌شود، خواستار شناسایی عوامل گرانی شد و گفت: دولت و مجلس باید به یکدیگر کمک کرده و ریشه گرانی را پیدا کنند البته مجلس هم باید موانع قانونی را برطرف کند.

صافی گلپایگانی مسئله بودجه را برای کشور مهم دانست و افزود: نمایندگان مجلس باید حرف خود را بدون ترس و نگرانی بزنند چون در این صورت، مشکلات جامعه به مرور حل می‌شود.

وی هرگونه سکوت مجلس و سفارش از خارج مجلس به نمایندگان را مورد سرزنش قرار داد و گفت: نباید از سر و صدا در مجلس ترسید بلکه مهم این است که سر و صدا به خاطر خدا و مردم باشد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان تاکید کرد: وضع فرهنگی کشور بسیار نگران کننده است و برای حل آن باید فکری کرد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdch.xnqt23nkiftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما