چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : 7573
برای هشتمین بار صورت می گیرد؛

برگزاری جشنواره فرهنگی مهدویت در قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس ستاد جشنواره دهه مهدویت از برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگی مهدویت از 12 تا 20 شعبان خبر داد.
برگزاری جشنواره فرهنگی مهدویت در قم
به گزارش قم نیوز، محمد عرب ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیئت و کانون خادم‌الرضا(ع) هشت سال پیش پیشنهاد برگزاری دهه مهدویت را در ایام شعبانیه مطرح کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ستاد برگزاری این دهه فعال شده و با همکاری تعدادی از ارگان‌ها و افراد سرشناس قم فعالیت می‌کند.

مشاور عالی استاندار قم با بیان اینکه اکنون برگزاری برنامه‌های دهه مهدویت از مرز قم گذشته است، گفت: ستاد دهه مهدویت در اغلب استان‌ها تشکیل شده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک در سراسر جهان مسلمانان این دهه را جشن بگیرند.

وی با اشاره به ارگان‌های فعال در ستاد مهدویت گفت: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اداره‌کل ورزش و جوانان، مرکز تخصصی مهدویت، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، شهرداری قم، کمیته امداد امام خمینی(ره)، شورای هیئت‌های مذهبی و صندوق قرض‌الحسنه موسی بن جعفر(ع) با این ستاد همکاری دارند.

عرب خاطرنشان کرد: هیئت و کانون خادم‌الرضا (ع) تصمیم‌گیرنده و مجری ستاد دهه مهدویت است.

عرب از برگزاری هشتمین جشنواره فرهنگی مهدویت خبر داد و افزود: امسال مانند سنوات گذشته این جشنواره ۱۲ تا ۲۰ شعبان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های جشنواره مهدویت گفت: همایش ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در عصر انتظار، همایش مهدویت و بیداری اسلامی و جشن ازدواج ۱۸۰ زوج جوان از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

رییس ستاد جشنواره دهه مهدویت به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و افزود: به همین منظور همایش نقش فعالیت‌های فرهنگی و مهدوی در تولید ملی ۱۶ شعبان در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی منتظران حضرت مهدی(عج) ۱۵ شعبان مصادف با ولادت حضرت ولی عصر(عج) از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد جمکران برگزار می‌شود.

عرب برگزاری همایش شب شعر مهدوی، جشن خورشید هدایت و در نهایت اختتامیه جشنواره مهدویت را از دیگر برنامه‌های جشنواره مهدویت ذکر کرد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcd.5052yt0ksa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما