چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : 7575
جلالی عنوان کرد:

کمک 126 میلیون ریالی مردم قم به محرومان

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: مردم قم در سال گذشته مبلغ 126 میلیون ریال به محرومان کمک کردند.
کمک 126 میلیون ریالی مردم قم به محرومان
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی با اشاره به مشارکت گسترده مردم قم در کمک به محرومان افزود: بر اساس آخرین ارزیابی دفتر مرکزی کمیته امداد قم توانست رتبه اول کشور را در بعد کیفی کمک های مردمی کسب کند.

وی با بیان اینکه تعداد خانواده های تحت حمایت امداد در حال کاهش است ادامه داد: با این کاهش ما با افزایش سطح خدمات روبرو هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم آخرین درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد نسبت به جمعیت کل استان را ۳.۴ درصد اعلام کرد.

جلالی در ادامه در تشریح عملکرد کمیته امداد استان در سال گذشته اظهار کرد: این اداره کل در بخش کمک معیشت و مستمری به تعداد ۱۹ هزار و ۷۲۳ خانوار مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی در خصوص پرداخت کمک هزینه درمانی خانواده های تحت حمایت نیز گفت: در این زمینه ۵۰ میلیارد ریال هزینه درمانی مددجویان امداد به تعداد ۲۲۰ مرکز درمانی و بیمارستان طرف قرارداد پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم در بخش دیگری از سخنان خود از تعمیر و بازسازی ۷۰۰ مسکن و گازکشی یک هزار و ۵۰ گازکشی منازل مددجویان خبر داد و بیان داشت: آورده مسکن ۲۰۳ خانواده تحت حمایت فاقد مسکن در قالب مسکن مهر پرداخت شد.

جلالی افزود: تعداد ۱۲۰ واحد از این منازل آماده و مابقی در دست احداث است.

وی مجموع هزینه های عمرانی و کمک به مسکن مددجویان را ۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم اضافه کرد: مبلغ ۱۰ میلیارد ریال نیز برای تعداد چهار هزار و ۸۰۰ دانش آموز و ۹۶۰ دانشجو هزینه شده است.

جلالی اهدای کمک هزینه ازدواج به میزان ۱۴ میلیارد ریال برای ایجاد بستر یک هزار و ۸۳۰ مورد ازدواج را از دیگر فعالیت های امداد در سال ۹۰ برشمرد و عنوان داشت: در این سال زمینه چهار هزار و ۳۷ مورد اشتغال هم فراهم شد که در سطح امداد رکوردی جدید محسوب می شود.

وی در خصوص منابع اعتبار اشتغالزایی نیز گفت: از این موارد ۹۷۱ مورد از منابع امداد بدون کارمزد و سه هزار و ۶۶ مورد نیز از محل تسهیلات بانکی قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم ادامه داد: سقف وام هایی که از منابع امداد پرداخت شد تا ۸۰ میلیون ریال و وام های بانکی نیز تا ۱۰ میلیون ریال بوده است.

جلالی درباره وام های کارگشایی پرداخت شده از منابع امداد نیز به ۶ هزار و ۶۰۰ نفر وام قرض الحسنه به میزان ۵۰۰ تا یک میلیون تومان پرداخت شد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcf.edeiw6dttgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما