شنبه ۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 7604
نمایشگاه قم در ایالت کلانتان پایان یافت؛

حضور موفق هنرمندان قم در مالزی

قم نيوز : قم نیوز: نمایشگاه فرهنگی، تجاری استان قم در ایالت کلانتان مالزی با حضور موفق هنرمندان صنایع دستی استان به کار خود پایان داد.
حضور موفق هنرمندان قم در مالزی
به گزارش قم نیوز، تجاری استان قم که از ۲۶ خرداد سال جاری با حضور مدیران، مقامات کشوری و استانی و هیئت‌های تجاری، صنعتی، فرهنگی، مذهبی و هنرمندان رشته‌های مختلف به‌ویژه هنرهای سنتی و صنایع دستی استان در شهر کوتابارو مرکز ایالت کلانتان مالزی آغاز شده بود، در مراسمی با حضور استاندار این ایالت به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه هنرمندان صنایع دستی قم در رشته‌های گلیم بافی، گبه بافی، خرمهره‌سازی، انگشتر سازی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، منبت و معرق چوب و سفالگری با تولید زنده آثار هنری خود و یا عرضه محصولات از پیش تولید شده، این رشته‌های هنری اصیل را به مردم مسلمان این ایالت و گردشگران سایر نقاط مالزی و جهان که به این ایالت سفر کرده بودند معرفی کردند.

استقبال مردم مالزی از برگزاری این نمایشگاه که از روز اول و حتی ساعاتی قبل از افتتاح رسمی آن در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های محلی و کشوری بسیار پر شور توصیف شده بود تا پایان روز آخر برپایی آن ادامه یافت و در این مدت خانواده سلطنتی ایالت کلانتان، استاندار، مدیران استانی، هیئت‌های تجاری، سرمایه‌گذاران، مسوولان محلی و کشوری و عموم مردم از این نمایشگاه بازدید کردند.

در مراسم اختتامیه این نمایشگاه استاندار ایالت کلانتان ضمن سپاس از برنامه‌های جذاب و پر محتوای کاروان فرهنگی و تجاری استان قم، ابراز امیدواری کرد با ادامه برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و عقد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های اقتصادی روابط میان دو استان هر چه بیشتر تقویت شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.uayct1aq5bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما