چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 76467
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش:

«سپاه» مولفه اثرگذار نظام است/ ضعف و ترس آمریکا در برابر پاسداران

قم نيوز : رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: سپاه پاسداران مولفه اثرگذار نظام جمهوری اسلامی است و نخستین نیرویی است که در برابر توطئه‌ها، ترورها و ناامنی‌‌های ابتدای انقلاب ایستادگی کرد و در دفاع مقدس نیز در کنار سایر نیروها خالق حماسه‌های ماندگار بود.
«سپاه» مولفه اثرگذار نظام است/ ضعف و ترس آمریکا در برابر پاسداران
«سپاه» مولفه اثرگذار نظام است/ ضعف و ترس آمریکا در برابر پاسداران

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش: «سپاه» مولفه اثرگذار نظام است/ ضعف و ترس آمریکا در برابر پاسداران

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: سپاه پاسداران مولفه اثرگذار نظام جمهوری اسلامی است و نخستین نیرویی است که در برابر توطئه‌ها، ترورها و ناامنی‌‌های ابتدای انقلاب ایستادگی کرد و در دفاع مقدس نیز در کنار سایر نیروها خالق حماسه‌های ماندگار بود.

«سپاه» مولفه اثرگذار نظام است/ ضعف و ترس آمریکا در برابر پاسداران

به گزارش قم نیوز امیر احمدرضا پوردستان پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و بزرگداشت 110 شهید شاخص نیرو‌های مسلح که در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد به اقدام اخیر آمریکا در معرفی کردن سپاه به عنوان یک گروه تروریستی اشاره کرد و گفت: این اقدام که کاری تبلیغاتی و نمایشی به شمار می‌رود سران آمریکا را در دنیا رسواتر کرده و بر نورانیت سپاه خواهد افزود.

وی اقدام انقلابی مجلس و شورای عالی امنیت ملی در تروریست اعلام کردن نیروهای آمریکا در منطقه را مورد توجه قرار داد و افزود: معرفی شدن نیروهای این کشور که از سایه خودشان نیز می‌هراسیدند به عنوان تروریست توسط سپاه قطعا موجب ایجاد فشار سنگین روحی و روانی بر نظامیان آمریکا خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش این اقدام آمریکا را نشانه ضعف و ترس در برابر پاسداران دریادل توصیف کرد و یادآور شد: سپاه پاسداران مولفه اثرگذار نظام جمهوری اسلامی است و نخستین نیرویی است که در برابر توطئه‌ها، ترورها و ناامنی‌‌های ابتدای انقلاب ایستادگی کرد و در دفاع مقدس نیز در کنار سایر نیروها خالق حماسه‌های ماندگار بود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا با ایجاد داعش به دنبال قطعه قطعه کردن کشورهای سوریه، لبنان و در نهایت ایران بود، تصریح کرد: اگر ایران و سپاه نبودند امروز عراق و سوریه به دست داعش افتاده بود.

انقلاب اسلامی شوکی سیاسی برای جهان

پوردستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با مطرح کردن مسائلی نظیر مردم سالاری دینی، دفاع از محرومان و استقلال و آزادی شوکی سیاسی و ژئوپولتیک در جهان به شمار می رود تصریح کرد: این مسائل موجب شده است که ایران به یک الگو در منطقه تبدیل شود.

وی با اشاره به توطئه‌هایی که دشمنان در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار قرار داده اند، گفت: تحریم اقتصادی، ایجاد موج ترور، ایجاد ناامنی در مرزها، تحمیل جنگ هشت ساله و... توطئه‌هایی بود که ملت در برابر آنها به میدان آمده و با دفاع از انقلاب و پیروی از امام و رهبری این توطئه‌ها را خنثی کرده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه آمریکا پس از فروپاشی شوروی از ایجاد قدرت جدید اسلامی در منطقه احساس خطر کرد افزود: آنها برای اینکه با این تهدید به مقابله بپردازند دشمنی‌‌های خود را افزایش دادند.

 

آمریکا در مسیر افول

وی به شرایط کنونی آمریکا و قرارگرفتن این کشور در یک پیچ تاریخی اشاره کرد و یادآور شد: امروز آمریکا از نظر قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی در شرایط افول است و توان جنگ نظامی جدید را ندارد و می‌داند که اگر مراقب نباشد سرنوشت شوروی در انتظارش است.

پوردستان با بیان اینکه بعد از 11 سپتامبر آمریکا حمله به جمهوری اسلامی را دنبال می‌کرد ادامه داد: آنها وقتی وجود رهبری هوشیار و نیروهای مسلح قدرتمند در ایران را دیدند به سراغ افغانستان رفتند و می‌خواستند با ایجاد فتنه‌‌های مختلف برای ورود به کشور زمینه سازی کنند که شکست خوردند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش به ذکر خاطره ای از شهید چمران پرداخت و یادآور شد: این شهید با وجود اینکه در بهترین دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌کرد وارد عرصه دفاع از مردم مظلوم در لبنان و فلسطین شد و سلاح در دست گرفت و پس از پیروزی انقلاب نیز به تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم پرداخت تا با دشمن مقابله کند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی دارای روحی بزرگ بود افزود: این شهید بزرگوار همیشه در خدمت نظام بود و در میدان حفظ امنیت و استقلال کشور تلاشی گسترده داشت.

پوردستان اخلاص در عمل، ولایتمداری، اعتقاد به نماز اول وقت و نبوغ نظامی را از ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی دانست و گفت: این شهید بزرگوار به معنای واقعی کلمه ولایتمدار بود و در همه عرصه‌‌ها در خدمت نظام و انقلاب بود.

وی با بیان اینکه در حادثه سیل اخیر در کشور شاهد حضور یکپارچه نیروهای مختلف نظامی بودیم خاطرنشان کرد: یگان‌‌های مختلف نظامی و نیروهای امداد در استان‌‌های سیل زده لرستان بودیم و این مسئله است که امام عصر(عج) از سربازان خود انتظار دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjaxea.uqemmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما