سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 7693
با طراحی و تنظیم محمد ابراهیم سهرابی انجام می شود؛

انتشار القرآن المبارک با خصوصیت 14 رنگ در متن

قم نيوز : قم نیوز: القرآن المبارک "مصحف تجویدی" با طراحی و تنظیم محمد ابراهیم سهرابی و با خصوصیت 14 رنگ در متن منتشر شد.
انتشار القرآن المبارک با خصوصیت 14 رنگ در متن
به گزارش قم نیوز، محمدابراهیم سهرابی طراح این اثر گفت: قرائت، حفظ، کتابت و انس با قرآن کریم به منظور درک مفاهیم عالی آن برای عمل به اوامر پروردگار عالم، از بهترین اعمال امت اسلامی به شمار می‌رود و این مهم بدون رعایت تجوید که موجب تغییر معنا می‌شود مورد نکوهش قرار گرفته است.

وی افزود: فراگیری علم شریف تجوید بر امت مسلمان لازم است، بنابراین آموزش قواعد تجویدی، از زمان‌های دور در قرآن‌های قدیمی معمول بوده است، هرچند به دلیل ریز نویسی و قدیمی بودن خط فارسی و محدودیت مباحث آموزشی مورد توجه و استقبال قرار نمی‌گرفت.

طراح القرآن المبارک با اشاره به اینکه هنر رنگ آمیزی قرآن کریم از زمان‌های دور مد نظر برخی قرآن پژوهان بوده است، بیان کرد: با توجه به وجود نمونه‌های مشابه امتیازات این اثر در رنگ آمیزی کامل تمام حرکات و برخی از حروف در همه صفحات با استناد به نمونه‌های تاریخی است.

سهرابی خاطرنشان کرد: از امتیازات این اثر می‌توان به رعایت حداقل ۳۰ قاعده تجویدی به‌واسطه رنگ آمیزی، به‌کارگیری رنگ‌های جذاب برای توجه قرآن پژوهان، رعایت اصل آموزش قواعد تجویدی در رسم الخط، به‌کارگیری ۱۴ رنگ در متن و بیان توضیحات و دلایل رنگ آمیزی به همراه توضیحات مختصر تجویدی در صفحات پایانی اشاره کرد.

طراح القرآن المبارک گفت: با رنگ آمیزی حروف خط استاد مصطفی اشرفی به روش خاص امیدوارم تحول دیگری در زیبایی کتابت و آموزش تجوید در رسم الخط قرآن کریم ایجاد شود.

القران الکریم "مصحف تجویدی" با طراحی و تنظیم محمدابراهیم سهرابی توسط چاپخانه علوی قم در پنج هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.y9urak93wpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما