چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : 771
24 مهر؛

روز ملی پارالمپیک در قم گرامی داشته می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: روز ملی پارالمپیک همزمان با سراسر کشور در قم با اجرای برنامه‌های مختلف گرامی داشته می‌شود.
روز ملی پارالمپیک در قم گرامی داشته می‌شود
به گزارش قم نیوز، نشست هماهنگی برگزاری روز ملی پارالمپیک با حضور رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین، نماینده اداره کل ورزش و جوانان، رئیس و نماینده آموزش و پرورش استان در قم برگزار شد.

در این نشست که در اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر قم تشکیل شد، برنامه‌های برگزاری روز ملی پاراالمیک تدوین و مقرر شد ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان ۱۱ مدرسه استثنایی در برنامه روز ملی پارالمپیک حضور داشته باشند.

همچنین در این نشست با اتفاق نظر اعضای حاضر در جلسه قرار شد، دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مراسم روز ملی پاراالمپیک، به انجام حرکات نمایشی و سمبلیک رشته‌های گلبال، والیبال نشسته، تنیس روی میز، بوچیا و طناب‌زنی بپردازند.

پیشنهاد گرامیداشت روز پارالمپیک از سوی کشورمان به کمیته بین‌المللی المپیک مطرح شد که مورد استقبال این کمیته قرار گرفت و در ایران نخستین بار هشت سال قبل این روز گرامی داشته شد و بعد از آن، هر ساله این روز در مهر ماه برای ورزشکاران استثنایی و معلول روزی مهم محسوب می‌شود.

مراسم روز ملی پارالمپیک از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰ روز یکشنبه بیست و چهارم مهر ماه همزمان در سراسر کشور به صورت نمادین در رشته‌های بوچیا، دو و میدانی، گلبال، فوتبال قطع عضو، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، طناب‌زنی کم توانان ذهنی و جودوی نابینایان گرامی برگزار می‌شود.

در حالی که با قرائت پیام فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک توسط داتو زینال ابو زرین رئیس پارالمپیک آسیا روز ملی پارالمپیک آغاز می‌شود، پنجمین دوره این رویداد با شعار شادابی و نشاط، سلامتی و قهرمانی با ورزش پارالمپیک در کشورمان و از جمله شهر مقدس قم برگزار می‌شود و این در شرایطی است که در حال حاضر کشورهای آلمان و چین هم به تبعیت از کشورمان، این روز مهم را در کشورهای خود گرامی می‌دارند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdciczay2t1ay.bct.html
نام شما
آدرس ايميل شما