کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

60 مسجد قم در طرح 1446 شرکت می کنند

خبرگزاری فارس , 6 تير 1391 ساعت 16:00

قم نیوز: معاون آموزشی و پژوهشی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم از شرکت 60 کانون مساجد قم در طرح 1446 خبر داد.


به گزارش قم نیوز، علیرضا استادیان با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: دوره آموزش حضوری و غیرحضوری مربیان طلبه یکی از طرح‌هایی بوده که به مدت پنج ماه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰۰ نفر از طلاب حوزه علمیه قم در این دوره شرکت کردند که از این تعداد ۲۵۰ نفر طلبه خواهر و برادر توانستند ملاک‌های قبولی را در ارزیابی کسب کرده و آماده فعالیت در مساجد شوند.

معاون آموزشی و پژوهشی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم عنوان داشت: روش‌های سخنرانی دانش‌آموزی، مبانی کار فرهنگی، روش ارائه مشاوره، مباحث تربیتی، نیازسنجی تربیتی، روش مدیریت حلقه‌های معرفت و روش انتقال معارف دینی به کودک و نوجوان به طلاب شرکت‌کننده در این دوره‌ها ارائه شد.

وی با اشاره به رایزنی با معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم و دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه صدور حکم تبلیغی برای طلاب گفت: طلاب دارای حکم تبلیغی وارد مساجد استان قم شده و به مدت دو ماه فعالیت‌های تبلیغی چهره به چهره و برگزاری حلقه‌های معرفت را پیگیری می‌کنند.

استادیان با اشاره به آموزش کادر کانون‌های فرهنگی و هنری به عنوان رویکرد اساسی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری بیان کرد: به همین منظور دوره‌های آموزشی برای مسوول، معاون فرهنگی و معاون آموزش و پژوهش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دارای ظرفیت فراوان هستند، گفت: با اساتید در رشته‌های مختلف رایزنی شده تا بتوانیم از ظرفیت موجود در کانون‌ها حداکثر استفاده را ببریم.

معاون آموزشی و پژوهشی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با اشاره به طرح ۱۴۴۶ گفت: این طرح با توجه به گذشت هزار و ۴۴۶ سال از نزول قرآن اجرا می‌شود که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از نهادهای فعال در اجرای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: طرح ۱۴۴۶ در ۶۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان قم در حال اجرا بوده که شامل حفظ ۳۰ جزء قرآن کریم است.

استادیان یادآور شد: با اجرای این طرح در سند چشم‌‌انداز شاهد تربیت یک میلیون حافظ قرآن هستیم.

انتهای پیام/۱۰۹


کد مطلب: 7716

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/7716/60-مسجد-قم-طرح-1446-شرکت-می-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir