سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 7716

60 مسجد قم در طرح 1446 شرکت می کنند

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزشی و پژوهشی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم از شرکت 60 کانون مساجد قم در طرح 1446 خبر داد.
60 مسجد قم در طرح 1446 شرکت می کنند
به گزارش قم نیوز، علیرضا استادیان با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: دوره آموزش حضوری و غیرحضوری مربیان طلبه یکی از طرح‌هایی بوده که به مدت پنج ماه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰۰ نفر از طلاب حوزه علمیه قم در این دوره شرکت کردند که از این تعداد ۲۵۰ نفر طلبه خواهر و برادر توانستند ملاک‌های قبولی را در ارزیابی کسب کرده و آماده فعالیت در مساجد شوند.

معاون آموزشی و پژوهشی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم عنوان داشت: روش‌های سخنرانی دانش‌آموزی، مبانی کار فرهنگی، روش ارائه مشاوره، مباحث تربیتی، نیازسنجی تربیتی، روش مدیریت حلقه‌های معرفت و روش انتقال معارف دینی به کودک و نوجوان به طلاب شرکت‌کننده در این دوره‌ها ارائه شد.

وی با اشاره به رایزنی با معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم و دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه صدور حکم تبلیغی برای طلاب گفت: طلاب دارای حکم تبلیغی وارد مساجد استان قم شده و به مدت دو ماه فعالیت‌های تبلیغی چهره به چهره و برگزاری حلقه‌های معرفت را پیگیری می‌کنند.

استادیان با اشاره به آموزش کادر کانون‌های فرهنگی و هنری به عنوان رویکرد اساسی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری بیان کرد: به همین منظور دوره‌های آموزشی برای مسوول، معاون فرهنگی و معاون آموزش و پژوهش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دارای ظرفیت فراوان هستند، گفت: با اساتید در رشته‌های مختلف رایزنی شده تا بتوانیم از ظرفیت موجود در کانون‌ها حداکثر استفاده را ببریم.

معاون آموزشی و پژوهشی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با اشاره به طرح ۱۴۴۶ گفت: این طرح با توجه به گذشت هزار و ۴۴۶ سال از نزول قرآن اجرا می‌شود که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از نهادهای فعال در اجرای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: طرح ۱۴۴۶ در ۶۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان قم در حال اجرا بوده که شامل حفظ ۳۰ جزء قرآن کریم است.

استادیان یادآور شد: با اجرای این طرح در سند چشم‌‌انداز شاهد تربیت یک میلیون حافظ قرآن هستیم.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcc.sqma2bqmela82.html
نام شما
آدرس ايميل شما