پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 77267
منبع : خبرگزاری فارس
توصیه وزیر اطلاعات به مبلغان

مراقب تلاش برخی برای ناامید کردن مردم باشیم

قم نيوز : وزیر اطلاعات گفت: مبلغ دین در واقع سنگربان مسائل اعتقادی است، البته این کار الزامات، پیش نیازها و راه و روش خاص خودش را دارد تا بتواند در عمق جان‌ها اثر بگذارد.
توصیه وزیر اطلاعات به مبلغان
توصیه وزیر اطلاعات به مبلغان
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید محمود علوی ظهر امروز در اختتامیه گردهمایی مبلغان رمضان که در مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، پاداش تبلیغ دین خدا را بهشت دانست و گفت: هم مبلغ پاداش می‌گیرد و هم کسی که از او تاثیر می‌پذیرد، مسلح شدن به سلاحی که به انسان توان تبلیغ دهد در روایات ائمه علیهم السلام ارزشمند تلقی شده است.

وی افزود: مبلغ دین در واقع سنگربان مسائل اعتقادی است، البته این کار الزامات، پیش نیازها و راه و روش خاص خودش را دارد تا بتواند در عمق جان‌ها اثر بگذارد.

وزیر اطلاعات در ادامه یادآور شد: مبلغین باید با هم هماهنگ باشند، اختلاف بین مبلغین اثر سوء بر روی افراد جامعه می‌گذارد چرا که همه انسان‌ها زمینه پذیرش هدایت و انحراف را دارند. مبلغین باید برای مقابله با تاثیرگذاری هجمه‌های دشمن بر نسل جوان جامعه تلاش مضاعف کنند.

علوی در مورد شاخصه‌های یک مبلغ اظهار کرد: مبلغ ابتدا باید در خودسازی خود پیش قدم باشد، با زبانی نرم و خوشرویی با مردم صحبت کند، به ارزش‌هایی که مردم را به انجام آن توصیه می‌کند عمل کند، بار علمی لازم را داشته باشد و در مقابل سوالات مختلف مردم در زمینه‌های متفاوت آمادگی داشته باشد.

وی تواضع و فروتنی را از دیگر ویژگی‌های یک‌ مبلغ عنوان کرد و گفت: تواضع و فروتنی تاثیر سخن مبلغ را بالا می‌برد، حتی با افرادی که اهل مسیر حق نیستند نیز باید با آرامش، زبان شیرین و قول لین صحبت کرد.

مراقب تلاش برخی برای ناامید کردن مردم باشیم

وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به بارش نزولات آسمانی و بروز مشکلاتی در پی جاری شدن سیل اظهار کرد: باید در شرایط حساس مراقب فتنه‌های دشمن برای ناامید کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب باشیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در هر لباسی به دنبال تحقق ترفندهای خود هستند گفت: باید پاسخگویی به شبهات عقیدتی متقن باشد و اگر پاسخی را نمی‌دانیم این شجاعت را داشته باشیم که «نه» بگویم.

علوی با تاکید بر اینکه مبلغان موفق به شیوه‌های نوین و بر اساس نیاز روز با مخاطبان خود سخن می‌گویند تاکید کرد: اگر تحمل مردم در برابر مشکلات زیاد باشد نظام به سادگی از سختی‌ها عبور می کند ولی اگر این تحمل زیاد نباشد مسلما مشکلات دوچندان خواهد بود.

وی نقش علما برای تقویت صبر و آرامش مردم را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: برخی در فضای مجازی اهداف خاصی را دنبال کرده و می‌خواهند مردم را در برابر نظام قرار دهند.

وزیر اطلاعات ضرورت ارائه اطلاعات درست به مردم را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اگر مردم باور کنند که بخشی از نظام مشکلاتی نظیر گرانی را ایجاد کرده این مسئله منجر به وارد آمدن فشار به نظام می شود ولی اگر مردم بدانند که چنین مشکلاتی نتیجه تلاش دشمن برای تسلیم کردن نظام است تجربه نشان داده مردم خود بهترین حمایت را از نظام خواهند داشت.

پرهیز از دوقطبی سازی در جامعه

وی گفت: مبلغان باید به این مسئله توجه کنند که اگر گرانی است در این دولت نبوده و این دولت 5 سال و نیم روی کار بوده است و امروز ترامپ روی کار است که در گذشته نبوده است.

علوی تاکید رهبری مبنی بر جلوگیری از دوقطبی شدن فضای جامعه تاکید کرد: معنای این سخن این است که باید همه وحدت را حفظ کنیم چرا که تنها دشمن از اختلاف سود برده و نظام متضرر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اختلاف نظر و گرایش های سیاسی امری طبیعی است یادآور شد: اختلاف نظر به معنای خصومت نیست ولی نباید امروز برای یکدیگر مشت گره کنیم.

وزیراطلاعات از برخورد قاطع وزارت اطلاعات با کسانی که در فضای مجازی اقدام به دعوت ضد دینی می کنند خبر داد و گفت: وزارت اطلاعات بر همه کسانی که در فضای مجازی درحال فعالیت هستند، اشراف کامل دارد.

علوی با اشاره به اینکه مقوله تروریسم امروز بسیار پیچیده تر از گذشته بوده و از فناوری های روز دنیا بهره می برد، تاکید کرد: شاهد حمایت‌های مالی، لجستیکی و آموزشی زیادی از سوی عربستان و کشورها منطقه خلیج فارس از تروریست‌ها هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciyray.t1ayq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما