چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : 777
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

طلاب خواهر تا سطح اجتهاد می‌توانند پیش بروند

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به توان و استعداد بانوان طلبه گفت: طلاب خواهر می‌توانند تا سطح اجتهاد پیش بروند.
طلاب خواهر تا سطح اجتهاد می‌توانند پیش بروند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) مینودشت با اشاره به وظایف حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اساس همه مسئولیت‌ها در حوزه علمیه تفقه در دین و دین‌شناسی است.

وی منظور از تفقه در دین را فهم عمیق و زیربنایی دین دانست و تصریح کرد: این فهم عمیق انحصارا مربوط به حوزه‌های علمیه است.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: طلاب خواهر از سطح اولیه فراگیری علوم دینی تا سطح اجتهاد می‌توانند پیش بروند.

وی ابلاغ دین را مسئولیت دیگر حوزه‌های علمیه برشمرد و اظهار کرد: حوزه‌های علمیه باید علاوه بر فهم دین، دین را به زبان‌های مختلف به کودکان و نوجوانان و به داخل و خارج کشور ابلاغ کنند.

حسینی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید به اجرای دین نیز بپردازند، تصریح کرد: این مسئولیت شامل اموری مانند امامت جماعت، اجتهاد، رهبری و مرجعیت می‌شود که به روحانیت اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت مراکز مکتبی بر عهده روحانیت است، ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید کسانی را تربیت کنند که نقش‌های اجرای دین را بپذیرند.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور از دفاع از دین به عنوان یکی دیگر از مسئولیت‌های حوزه‌های علمیه یاد کرد و گفت: همان گونه که مرزبانانی وظیفه حفظ امنیت فیزیکی مرزها را بر عهده دارند، برای دفاع از مرزهای فکری و اعتقادی جامعه نیز حوزه‌های علمیه باید افرادی را تربیت کنند تا به شبهات پاسخ دهند.

وی از اعتقادات، احکام و اخلاق به عنوان سه ضلع دین یاد کرد و گفت: روحانیون باید این سه ضلع را بیاموزند و نسبت به آنها مسلط باشند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcebf8fijh8f.9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما