دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : 7838
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خبر داد:

تخفیف ویژه امکانات رفاهی برای جوانان مناطق محروم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: به منظور توسعه استفاده از امکانات رفاهی، تخفیف ویژه‌ای برای جوانان مناطق محروم قم در ایام فراغت در نظر گرفته شده است.
تخفیف ویژه امکانات رفاهی برای جوانان مناطق محروم
به گزارش قم نیوز، عباس جهان‌بینی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مسوولان اداره‌کل ورزش و جوانان استان و تشکل‌های مربوط به امور جوانان قم با حجت‌الاسلام سعیدی امام، جمعه قم با اشاره به هفته جوان اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در این خصوص در استان قم برگزار شده است.

وی از انتخاب دو تن از جوانان برتر قمی در جشنواره علی اکبر(ع) در رشته شعر و ادبیات خبر داد و افزود: ذوق و هنر جوانان قمی در این جشنواره موجب تشویق همه شرکت‌کنندگان شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: پس از تشکیل وزارت ورزش و جوانان، مدتی طول کشید تا ساختارهای قدیمی تغییر یابند و از ابتدای امسال در قوانین جاری تغییراتی داده شد و مسئله جوانان مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مسائل مربوط به جوانان در نهادها و دستگاه‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: شورای عالی جوانان به ریاست شخص رییس‌جمهور تشکیل شده و شاخصه‌های مهمی چون ازدواج، اوقات فراغت و مسائل مربوط به ارتقای دینی و معنوی جوانان در این شورا تعریف، شناسایی و رصد می‌شوند.

جهان‌بینی خاطرنشان کرد: در سطح استان نیز استانداران ریاست این ستاد را بر عهده دارند و در قم نیز تاکنون دو جلسه طی سه ماهه نخست سال جاری برگزار شده و مسئله اوقافت فراغت به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است به طوری که در سال جاری شاهد رشد کمی و کیفی این مبحث خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از تخفیف ویژه برای جوانان مناطق محروم قم به منظور استفاده از امکانات ورزشی و رفاهی خبر داد و گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم به دنبال بررسی مشکلات موجود در بحث اوقات فراغت است؛ زیرا تنها ۲۰ درصد جوانان قمی از امکانات موجود استفاده می‌کنند. بنابراین در سال جاری مبنای کار بر اساس کیفی‌سازی و امور تربیتی قرار گرفته و کمیته‌ای به منظور عملکرد دستگاه‌های مختلف در پایان تابستان تشکیل شده است.

وی با اشاره به موانع موجود در زمینه ازدواج جوانان ابراز کرد: ترویج ازدواج آسان و به هنگام در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و شورای پیشگیری از آسیب‌ها به ریاست دادگستری استان قم تشکیل شده است تا مسائل مربوط به طلاق بررسی شوند، ضمن اینکه عملکرد این شورا موجب کاهش پنج درصدی طلاق در سال گذشته شده است.

جهان‌بینی ادامه داد: امیدواریم با تقویت و حمایت از تشکل‌های مربوط به امور جوانان، حمایت از آنها را افزایش داده و به ارتقای مباحث مرتبط با جوانان کمک کنیم.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.xnqt23n66ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما