چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : 785

مانور امداد و نجات در بخش سلفچگان و جعفریه قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر استان قم در بخش سلفچگان و جعفریه برگزار شد.
مانور امداد و نجات در بخش سلفچگان و جعفریه قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم اظهار داشت: مانور امداد و نجات با حضور مردم و دیگر دستگاه‌های اجرایی از جمله مدیریت بحران استانداری، بخشداری و شهرداری و نیز دیگر دستگاه‌های امدادرسان در بخش‌های جعفریه و سلفچگان اجرا شد.

محمدرضا بهرامی گفت: بنا بر برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا در هفته کاهش هر روز صبح یک مانورامدادی در بخشهای قنوات، خلجستان، جعفریه، کهک و سلفچگان اجرا شود و در بعد از ظهرها نیز همایش‌های امدادی ویژه سردبیران کارگروه‌های ۲۲ گانه امداد برگزار شود.

وی ضمن برشمردن اهداف مانور امدادی گفت: به دلیل عدم اجرای اعمال مدیریتی در بخشداری‌ها و دهداری‌ها‌، برای اولین بار بنا بر صلاحیت مدیرکل مدیریت بحران استان قم وظایف مدیریتی بر عهده این افراد گذاشته شد و همچنین توانستیم تمرکز را از استان خارج نموده و بخشداران و دهداران را نیز در این مانور دخیل نماییم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم تصریح کرد: از دیگر اهداف این مانور را می‌توان تعامل و چگونگی ارتباط میان مدیران استانی و نحوه استفاده و بکارگیری امکانات و تجهیزات امدادرسانی ذکر کرد.

وی افزود: در حین انجام مانور توسط امدادگران و دستگاه‌های اجرایی، اهالی بخش‌ها و روستاها نیز تحت آموزش امداد و کمک‌های اولیه قرار گرفتند.

لازم به ذکر است در مانورهای انجام شده تیم‌های تخصصی نجات در ساختمان‌های فرو ریخته، جستجو و نجات در آوار، حمل مصدوم، انتقال مصدوم، اطفاء حریق با دستگاه AFT ، نجات و رها سازی مصدوم و امداد و کمک‌های اولیه حضور داشتند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd2k056yt0j.a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما