پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : 787
در پنجمین همایش اساتید تفسیر قرآن مطرح شد؛

تربیت مفسر قرآن توسط اساتید سطوح عالی حوزه

قم نيوز : قم نیوز: در پنجمین همایش اساتید تفسیر قرآن بر هدف‌گذاری تربیت مفسرین قرآن توسط تمام اساتید سطوح عالی و خارج فقه حوزه تا سه سال آینده تاکید شد.
تربیت مفسر قرآن توسط اساتید سطوح عالی حوزه
به گزارش قم نیوز، پنجمین همایش اساتید تفسیر قرآن با حضور اساتید سطوح عالی و خارج فقه حوزه و آیت‌الله سبحانی با میزبانی شورای منتخب اساتید مدرسه عالی تفسیر قرآن، در محل این مدرسه با هدف تجدید میثاق با نشر و تفسیر قرآن کریم برگزار شد.

مدرسه عالی تفسیر قرآن مولود مبارک دیدار و مشورت با مراجع و عالمان قرآنی است چراکه در سه سال پیش که حجت‌الاسلام و‌المسلمین قرائتی و جمعی دیگر از مفسرین قرآن برای حفظ و نشر تفسیر قرآن تلاش می‌کردند و به دیدار مراجع می‌رفتند، پیشنهاداتی از جانب مراجع مبنی بر تاسیس مدرسه‌ای عالی که تنها به تفسیر قرآن بپردازد، مطرح شد و مولود این مباحث، شورای تفسیر بود که بعدها منجر به تاسیس مدرسه عالی تفسیر قرآن شد.

سال جاری دومین دوره آموزشی مدرسه تفسیر قرآن است که با اخذ آزمون کتبی و شفاهی از طلاب، نسبت به کسب دانش‌پژوه در زمینه تفسیر قرآن تلاش کرده و در سال تحصیلی جدید توانسته است ۳۰ طلبه را برای کسب علم در این مدرسه جذب کند.

این مدرسه عالی با تدریس گرایشات مختلف در زمینه تفسیر قرآن، توانسته است تعداد دروس رایج در زمینه تفسیر قرآن در حوزه را از ۳۰ درس به ۱۳۰ درس افزایش دهد که این میزان بیانگر بسترهای مختلف برای فعالیت در زمینه قرآن کریم است.

محتوای دروس، مکان و زمان برگزاری کلاس‌ها از جمله عوامل افزایش این تعداد کلاس در زمینه تفسیر قرآن است که با توجه به وجود ۱۳۰ درس تفسیر قرآن در کنار دروس رسمی حوزه، در کنار فقه و اصول، دیگر نمی‌توان گفت در جامعه کنونی قرآن محجور مانده و یا حداقل تلاش برای رفع مهجوریت قرآن نشده است.

از دیگر برنامه‌های این مدرسه ارسال مبلغین به کشورهای دیگر با هدف نشر عقاید تشیع در تفسیر قرآن به سایر ملت‌ها است که می‌توان از میان آنها از کشورهایی همچون روسیه، یونان و در کل منطقه اروپا را نام برد.

مدرسه عالی تفسیر قرآن دارای ۱۶۰ استاد تفسیر قرآن است و هدف‌گذاری این مدرسه عالی برای اساتید حوزه این است که با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های این مدرسه، تا سه سال آینده هیچ استادی در حوزه نباشد که توانایی بیان تفسیر و تربیت مفسر قرآن کریم را نداشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcfiedeaw6dc.giw.html
نام شما
آدرس ايميل شما