شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 7916

6 هزار مددجوی کمیته امداد بیمه می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: معاون حمایت و سلامت خانواده اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم گفت: تعداد 6 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.
6 هزار مددجوی کمیته امداد بیمه می‌شوند
به گزارش قم نیوز، مهدی عسگری با اشاره به بیمه شدن مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: تعداد ۲ هزار و ۸۴۵ نفر در سال قبل تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که با بیمه شدن تعداد سه هزار و ۱۵۳ نفر دیگر در سال جاری این سهمیه به ۶ هزار نفر رسید.

وی ادامه داد: در این طرح زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال تحت پوشش قرار می گیرند.

معاون حمایت و سلامت خانواده اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) زنان سرپرست خانوار شامل فوت، طلاق، زندانی یا متارکه همسر و مجریان طرح های اشتغال نیز کسانی هستند که از کمیته امداد امام خمینی (ره) وام گرفته اند.

عسگری ابراز داشت: در این طرح سرپرستان خانوار تحت پوشش بیمه بازنشستگی و اعضاء خانواده آنها بیمه درمانی تامین اجتماعی می شوند.

وی با بیان اینکه این خانواده ها دارای عزت نفس بالایی هستند ابراز کرد: کمیته امداد با تغییر رویه از خدمات حمایتی مستمر به خدمات اجتماعی و بیمه ای هدفمند در حال توسعه بیمه اجتماعی در خانواده های تحت حمایت است تا به سطح رفاهی مطلوب و پشتوانه ای مطمئن برای

مقابله با حوادث و آسیب های اجتماعی برسند
معاون حمایت و سلامت خانواده اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) به نقش مؤثر رسانه ها و مطبوعات در افزایش سطح فرهنگ و آگاهی های مددجویان این نهاد اشاره کرد و اظهار داشت: توانمندسازی مددجویان از جمله اهداف مهم و اساسی امداد است که علاوه بر زنان سرپرست خانوار به منظور تشویق فرهنگ کار و خودباوری ایشان، مددجویان ۲۰ تا ۵۰ ساله مجری طرح های اشتغال این نهاد نیز شامل این طرح می شوند.

عسگری اضافه کرد: در قالب این سهمیه برای هر نفر ماهـانه با سرانه ۷۰۲ هزار ریال برای هر خانواده و صد هزار ریال برای دفترچه درمان هر نفر در نظر گرفته شده است که ۴۱۲ هزار ریال آن از اعتبارات امداد و ۳۹۰ هزار ریال از سوی دولت از سرفصل هدفمندی یارانه ها تأمین می شود.

وی اعتبار کلی این طرح را سه میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: این اعتبار از محل بودجه کمیته امداد تامین شده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.z8fbjh8op9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما