کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارجمندی خبر داد:

معرفی هشت روستای قم به عنوان روستاهای هدف گردشگری

خبرگزاری مهر , 19 تير 1391 ساعت 17:00

قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از معرفی هشت روستای این استان به عنوان روستاهای هدف گردشگری خبر داد.


به گزارش قم نیوز، علیرضا ارجمندی اظهار داشت: روستاهای وشنوه، فردو، بنابر، قاهان، تینوج، دستگرد، قلعه چم و سنجگان به عنوان روستاهای هدف گردشگری استان معرفی شده اند و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این برنامه تلاش دارد تا پتانسیل های این مناطق را شناسایی کرده و به سرمایه گذاران بخش خصوصی معرفی کند.

وی افزود: معرفی این روستاها با این هدف است تا سرمایه گذارانی که در مورد مناطق استان آشنایی ندارند این مناطق را برای جذب گردشگر مهیا کنند و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاش دارد که این مناطق را با انواع شیوه های تبلیغی مانند پخش بروشور یا سی دی های تدوین شده به مردم و گردشگران نیز معرفی کند.

ارجمندی ادامه داد: این روستاها برای اینکه به عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شوند باید دارای جاذبه های گردشگری یا طبیعی مانند انواع بناهای تاریخی و مذهبی یا بقعه امامزادگان(ع) و یا مناطق ییلاقی باشند و در واقع باید نسبت به سایر مناطق دارای مشخصه خاصی باشند که برای جذب گردشگری مناسب باشد.

وی با اشاره به اینکه طبیعت روستایی قم چه در مناطق ییلاقی و کوهستانی و چه در نواحی کویری یکی از بکر ترین و ناب ترین ظرفیت های توسعه طبیعت گردی را داراست، گفت: برای استفاده حداکثری از این فرصت های موجود، ایجاد و توسعه زیرساخت ها با توسعه فرهنگ گردشگر پذیری در این مناطق همراه باشد و بومیان ساکن در این مناطق نیز باید هرچه بیشتر با اهمیت این مقوله آشنا شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از برگزاری دوره کوتاه مدت آموزش دهیاران روستاهای هدف گردشگری قم به عنوان رهبران افکار جامعه روستایی خبر داد و گفت: در این دوره آموزشی، دهیاران با موضوعات متنوع گردشگری از جمله اخلاق گردشگری، استفاده از فرصت های نوین اقتصاد گردشگری و ارایه خدمات مناسب به گردشگران آشنا شدند.

ارجمندی تاکید کرد: این دوره آموزشی به عنوان اولین قدم در راستای توسعه فرهنگ گردشگری روستایی تلقی می شود و در آینده نزدیک این برنامه در هر یک از روستاهای هدف گردشگری و با حضور روستاییان بویژه قشر جوان و قعال روستایی برگزار می شود.

انتهای پیام/۱۰۵


کد مطلب: 7968

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/7968/معرفی-هشت-روستای-قم-عنوان-روستاهای-هدف-گردشگری

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir