دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 7968
ارجمندی خبر داد:

معرفی هشت روستای قم به عنوان روستاهای هدف گردشگری

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از معرفی هشت روستای این استان به عنوان روستاهای هدف گردشگری خبر داد.
معرفی هشت روستای قم به عنوان روستاهای هدف گردشگری
به گزارش قم نیوز، علیرضا ارجمندی اظهار داشت: روستاهای وشنوه، فردو، بنابر، قاهان، تینوج، دستگرد، قلعه چم و سنجگان به عنوان روستاهای هدف گردشگری استان معرفی شده اند و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این برنامه تلاش دارد تا پتانسیل های این مناطق را شناسایی کرده و به سرمایه گذاران بخش خصوصی معرفی کند.

وی افزود: معرفی این روستاها با این هدف است تا سرمایه گذارانی که در مورد مناطق استان آشنایی ندارند این مناطق را برای جذب گردشگر مهیا کنند و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاش دارد که این مناطق را با انواع شیوه های تبلیغی مانند پخش بروشور یا سی دی های تدوین شده به مردم و گردشگران نیز معرفی کند.

ارجمندی ادامه داد: این روستاها برای اینکه به عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شوند باید دارای جاذبه های گردشگری یا طبیعی مانند انواع بناهای تاریخی و مذهبی یا بقعه امامزادگان(ع) و یا مناطق ییلاقی باشند و در واقع باید نسبت به سایر مناطق دارای مشخصه خاصی باشند که برای جذب گردشگری مناسب باشد.

وی با اشاره به اینکه طبیعت روستایی قم چه در مناطق ییلاقی و کوهستانی و چه در نواحی کویری یکی از بکر ترین و ناب ترین ظرفیت های توسعه طبیعت گردی را داراست، گفت: برای استفاده حداکثری از این فرصت های موجود، ایجاد و توسعه زیرساخت ها با توسعه فرهنگ گردشگر پذیری در این مناطق همراه باشد و بومیان ساکن در این مناطق نیز باید هرچه بیشتر با اهمیت این مقوله آشنا شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از برگزاری دوره کوتاه مدت آموزش دهیاران روستاهای هدف گردشگری قم به عنوان رهبران افکار جامعه روستایی خبر داد و گفت: در این دوره آموزشی، دهیاران با موضوعات متنوع گردشگری از جمله اخلاق گردشگری، استفاده از فرصت های نوین اقتصاد گردشگری و ارایه خدمات مناسب به گردشگران آشنا شدند.

ارجمندی تاکید کرد: این دوره آموزشی به عنوان اولین قدم در راستای توسعه فرهنگ گردشگری روستایی تلقی می شود و در آینده نزدیک این برنامه در هر یک از روستاهای هدف گردشگری و با حضور روستاییان بویژه قشر جوان و قعال روستایی برگزار می شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.0bzurhb9wiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما