يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 79740
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس ستاد اقامه نماز قم:

نهادهای فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب کارهای پژوهشی انجام دهند

قم نيوز : رئیس ستاد اقامه نماز قم گفت: نهادهای فرهنگی از جمله حوزه علمیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در زمینه عفاف و حجاب کارهای پژوهشی انجام دهند.
نهادهای فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب کارهای پژوهشی انجام دهند
نهادهای فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب کارهای پژوهشی انجام دهند
به گزارش قم نیوز محمد خامه یار افزود: برخی کارهای پژوهشی که تاکنون انجام شده یا به جامعه و دستگاه‌های مسئول معرفی نشده و یا کاربردی نبوده است.

وی با تاکید بر پژوهش علمی و دقیق، اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید نسبت به ارائه مدلی خاص و فاخر به جامعه اقدام کنند و در این راستا از افرادی که رفتارشان تأثیرگذاری بیشتری دارد، کمک بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: نهادینه سازی مساله حجاب منحصر به حوزه علمیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، بلکه نهادهایی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه نقش ویژه ای در این راستا دارند.

خامه یار ادامه داد: بسیاری از دانش آموزان هنگام ورود به دانشگاه حجاب مناسب و قابل قبولی دارند، ولی پس از چند سال و بعد از فارغ التحصیلی تغییر محسوسی در حجاب آنها مشاهده می‌شود که باید ریشه یابی شود.

وی با بیان اینکه دشمن قصد دارد فضای مذهبی شهر قم را تخریب نماید، گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی و متولیان امر حجاب و عفاف در این زمینه مسئول هستند و نمی‌توان نهادی را از این امر مستثنی دانست.

وی با اشاره به اینکه تربیت خانواده عامل مهمی در رعایت عفاف و حجاب است، افزود: خانواده‌هایی که لزوم رعایت حجاب را از کودکی به فرزندان خود آموخته اند، امروز دختران باحجابی دارند و نسلی عفیف تحویل جامعه داده اند.

رئیس ستاد اقامه نماز قم، صدا و سیما را عامل مهمی در حجاب و عفاف اقشار جامعه عنوان و بیان کرد: این رسانه ملی نتوانسته نقش خود را در امر ترویج حجاب و پیشگیری از بدحجابی به خوبی ایفا نماید و تأثیرگذاری شایسته و بایسته‌ای در این زمینه داشته باشد.

وی افزود: اگر رویه صدا و سیما در پرداختن به عفاف و حجاب به شیوه امروزی ادامه یابد، حجاب افرادی که تحت تأثیر برنامه‌های این رسانه هستند، ضعیف‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: صدا و سیما در برخی برنامه‌ها جایگاه زن را خدشه دار و مدل انحرافی از آنها ارائه نموده است؛ در حالی که زن ظرافت و لطافت خاص خود را دارد، برای صحنه نمایش نیست و نباید از وی استفاده ابزاری شود.

خامه یار با اشاره به اینکه معضل بدحجابی باید ریشه‌ای حل شود، گفت: با توجه به اینکه بخشی از بدحجابی از سوی کارمندان است، دولت باید نسبت به حجاب کارمندان خانم در اداره‌ها نظارت و ارزیابی کافی داشته باشد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgzu9u.ak9yt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما