چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : 8005

گردآوری 400 عنوان کتاب در کتابخانه تخصصی حجاب و عفاف

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهش مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی(س) از گردآوری 400 عنوان کتاب تخصصی، نسخ خطی، پایان‌نامه و نشریه در کتابخانه تخصصی عفاف و حجاب خبر داد.
گردآوری 400 عنوان کتاب در کتابخانه تخصصی حجاب و عفاف
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مهدی عسکرآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به فعالیت‌های معاونت پژوهش مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی اظهار کرد: این بخش با هدف آگاهی‌بخشی به علاقه‌مندان حوزه معرفت و حقیقت و در هم شکنی یاوه‌سرایی دشمنان پاکی انسانیت فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ معارف حجاب و عفاف با محوریت حجاب برتر و در موضوعات حجاب، عفاف، حیا، نگاه، روابط دختران و فمنیسم مهم‌ترین هدف معاونت پژوهش مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی است.

معاون پژوهش مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی(س) با اشاره به پایگاه علمی فرهنگی حجاب ایران گفت: معرفی کتاب و نرم‌افزار، ارائه مجموعه مقالات تخصصی پس از بررسی، پرسمان(پاسخ به شبهات، مشاوره)، دیدبان(آمار رشد و انحطاط در ایران و جهان)، گنجینه نور(آیات، احادیث و احکام)، ادبیات(شعر، نثر، ضرب‌المثل، تمثیلات) و اطلس حجاب(حجاب در ادیان و اقوام و ملل) از جمله موضوعات مطرح شده در این پایگاه است.

عسکر آبادی ادامه داد: ره‌یافتگان(بانوان مستبصر به حجاب)، اسوه‌ها(بیان و سیره بزرگان دینی مانند علما، شهدا، مسئولان، هنرمندان و رفتار بیگانگان)، زلال معرفت(وقایع خوش‌حجابی شیر زنان تاریخ)، آینه عبرت(عواقب عینی خانمان‌سوز بی‌حجابی)، معرفی اقلام فرهنگی حجاب، محصولات حجاب، گالری فیلم، عکس و صوت و تصویر از دیگر بخش‌‌های پایگاه علمی فرهنگی حجاب ایران است.

وی به تاسیس کتابخانه تخصصی و بانک نرم‌افزارهای حجاب و عفاف در سال ۸۷ اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ عنوان کتاب تخصصی، نسخ خطی، پایان‌نامه و نشریه در موضوع عفاف و حجاب در این کتابخانه جمع‌آوری شده است.

معاون پژوهش مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی(س) یادآور شد: ۱۰۰ عنوان نرم‌افزار عمومی و ۵۰ عنوان نرم‌افزار تخصصی حجاب و عفاف در کتابخانه مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی(س) گردآوری شده است.

وی تدوین کتاب‌های درسی را از دیگر فعالیت‌های مرکز تحقیقات و طرح‌‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی ذکر کرد و گفت: تدوین کتاب درسی پیک حجاب ویژه مقطع ابتدایی و مروارید بهشتی ویژه‌ پایه‌های سوم، چهارم و پنجم ابتدایی از دیگر فعالیت‌های مرکز در حوزه تدوین کتب درسی است.

عسکر آبادی خاطرنشان کرد: واحد پرسمان از دیگر بخش‌‌های مرکز تحقیقات و طرح‌‌های کاربردی ریحانة النبی بوده که با بهره‌مندی از کارشناسان و استادان فرهیخته به پاسخگویی شبهات حجاب می‌پردازد.

وی یادآور شد: تاکنون کتاب‌های صدف آسمانی، گام به گام تا انتخاب حجاب، نمی‌دانستم در سایه حجاب، زیبایی‌ام پایدارتر است، حجاب المراة و عفت‌ها، در سایه و جشن حجاب از سوی واحد انتشارات مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی چاپ شده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.78vbjh87n9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما