پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : 8012

مردان نیز ملزم به رعایت عفاف در جامعه هستند

قم نيوز : قم نیوز: زنان قمی در بیانیه‌ای اعلام کردند: حفظ عفاف تنها مختص زنان نبوده و مردان جامعه نیز باید حریم عفاف را در رفتار، گفتار و کردار خود رعایت کنند.
مردان نیز ملزم به رعایت عفاف در جامعه هستند
به گزارش قم نیوز، جمعی از زنان و دختران شهر مقدس قم در سالروز حادثه مسجد گوهرشاد، در راهپیمایی "عفاف و حجاب" شرکت کرده و در انتهای مسیر نیز بیانیه‌ای را در شش بند صادر کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: از تمام دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی می‌خواهیم تا با جدیت، آموزش صحیح آحاد جامعه به ویژه نسل جوان را با هدف ارتقای سطح آگاهی از نکات مثبت، سازنده و مترقی اسلام ناب محمدی فراهم سازند و خطرات ناشی از پیروی از الگوهای وارداتی را با استفاده از ابزارهای لازم در دستور کار قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر اجرای دقیق قانون بیان شده است: از دستگاه‌های قانون‌گذاری و اجرایی به ویژه مجلس شورای اسلامی و دولت محترم می‌خواهیم تا با در نظر گرفتن نقش تعیین‌کننده بانوان در اجتماع و به خصوص تاثیر انکارناپذیر همسران و مادران در سعادت و کارآمدی جامعه، قوانین متناسب و ضروری را تصویب کرده و با ارتقا آگاهی و رشد باورهای اعتقادی، زمینه تقویت و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را در ایران بیش از گذشته فراهم سازند.

این بیانیه در بخش سوم خود با اشاره به نقش رسانه ملی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب می‌افزاید: از همه سازمان‌ها به ویژه رسانه ملی می‌خواهیم تا با همکاری و مشارکت حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان متعهد، الگوها و شعارهای اجتماعی - اسلامی را به نحوی هنرمندانه و در قالب برنامه‌های جذاب ارائه کند.

زنان و دختران قمی در بخش دیگری از بیانیه خود تاکید کردند: از مسوولان محترم کشوری و استانی تقاضا داریم با مشارکت اصناف و اقشار گوناگون و به منظور حفظ کرامت انسانی و قوانین شرعی اسلام، کنترل و نظارت جدی بر جداسازی محیط کاری زنان و مردان داشته و شاخص‌ها و مقرراتی در این زمینه وضع کنند تا سوداگران نتوانند از بانوانی که تمایل به فعالیت‌های اجتماعی و اقتصای دارند سوء استفاده کنند.

در بخش بعدی این بیانیه ضمن تشکر از رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در خصوص گسترش عفاف و حجاب آمده است: حفظ عفاف تنها مختص زنان نبوده و مردان جامعه نیز باید با وظایف شرعی خود آشنا شوند و حریم عفاف را در رفتار، گفتار و کردار خود رعایت کنند ضمن اینکه مردان باید با توجه به نقش و تاثیر گسترده‌ ای که در جایگاه پدر یا همسر دارند، از وظیفه مراقبت غیرتمندانه از زنان غفلت نکنند.

در پایان این بیانیه آمده است: از تمام مراکز و سازمان‌های برنامه‌ریز می‌خواهیم از طریق آموزش مستقیم و غیرمستقیم در برنامه‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها، عفاف و حجاب را به گونه‌ای جذاب، شیرین و به صورت نکات مثبت و ارزشمند تعلیم داده و این حکم مترقی اسلام را بیش از گذشته تبیین کنند ضمن اینکه باید در کنار این موارد، آثار شوم عدم رعایت عفاف را در زندگی و محیط‌های خانوادگی و عمومی گوشزد کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.sq4a2bqxila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما