?>?> فتنه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است | قم نیوز
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : 8064

فتنه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است

قم نيوز : قم نیوز: وزیر اطلاعات، فتنه را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب دانست و گفت: دشمن بخشی از درون نظام را در مقابل نظام قرار داد و پس از این حادثه، سرویس‌های غربی به بررسی شکست خود پرداختند و برنامه‌ای جامع تدوین کردند.
فتنه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی در ماه رمضان امسال که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار کرد: مسئله تبلیغ در نظام جمهوری اسلامی با مقوله‌ای به نام بصیرت بخشی عمومی همراه شده است.

وی افزود: هر فرد باید خود دارای بصیرت باشد ضمن اینکه باید بصیرت‌بخشی و بصیرت‌پذیری نیز مورد توجه قرار گیرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه بخشی از وظیفه بصیرت‌بخشی بر عهده روحانیون است گفت: در طول تاریخ یکی از مشکلات عمده انبیا و اولیای الهی، مسئله بصیرت‌پذیری است و نمونه بارز این مسئله در خطبه‌های امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) دیده می‌شود.

وی ادامه داد: شناخت دشمن و شناساندن دشمنان به افراد جامعه یکی از عناصر بصیرت‌بخشی محسوب می‌شود؛ اما هنوز این مسئله به طور کامل در ایران وجود ندارد، هر چند ویژگی جمهوری اسلامی، بصیرت‌بخشی‌های مقام معظم رهبری است.

مصلحی آگاه ساختن عموم جامعه از نقشه‌ها و ابزارهای دشمنان را دومین عامل بصیرت‌بخشی دانست و تصریح کرد: در این خصوص حتی باید شیوه‌های نفوذ و سرمایه‌گذاری دشمنان در حوزه‌های علمیه را به درستی شناخت، زیرا سرویس‌های جاسوسی غربی موسسات بزرگی را شکل داده‌اند تا مذهب و حوزه‌های علمیه شیعه و جایگاه آن ها را در میان مردم بشناسند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: دشمنان حتی خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای ایران را رصد می‌کنند، زیرا ائمه جمعه از میان مردم برخاسته و اعتراض آن ها در مقوله‌ای خاص، صدای مردم تلقی می‌شود.

وی شناساندن فرصت‌های حاصل از بینش و بصیرت مردم را از جمله وظایف مبلغان دانست و افزود: امروز وضعیت به گونه‌ای است که استکبار جهانی به دنبال سیاه‌نمایی در داخل کشور است اما در عین حال خود به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی اذعان دارند.

مصلحی ادامه داد: مبلغان نقش کلیدی در پیشبرد اهداف کلان نظام دارند و ماه رمضان زمینه لازم را برای بصیرت‌پذیری مردم ایجاد می‌کند.

وزیر اطلاعات، فتنه را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب دانست و گفت: دشمن بخشی از درون نظام را در مقابل نظام قرار داد و پس از این حادثه، سرویس‌های غربی به بررسی شکست خود پرداختند و برنامه‌ای جامع را تدوین کردند تا شکل دیگری از بی‌ثباتی را به طور خاص و در قالب بحران اجتماعی در ایران اجرا کنند، بنابراین نشان دادن راهبردهای دشمنان در شرایط فعلی قابل توجه است.

وی اظهار داشت: دشمنان به دنبال این هستند که با سرمایه‌گذاری سنگین، ساختار نظام را ناکارآمد نشان دهند و تمام آن ها در این نقطه اشتراک نظر دارند تا ناموفق بودن ساختار ولایت فقیه را القا کنند و ناکارآمدی ساختاری را به ولایت فقیه نسبت دهند.

مصلحی با اشاره به برخی ضعف‌های بیداری اسلامی گفت: نداشتن رهبری از جمله این مشکلات محسوب می‌شود هر چند ما به آنها با دید امیدواری نگاه می‌کنیم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا مردم مسلمان منطقه در انقلاب‌های خود از مردم ایران الگو نگیرند عنوان کرد: پروژه ایران هراسی در همین زمینه صورت می‌گیرد و اندیشه‌کده‌های غربی از جمله در کشور انگلیس برای نخستین بار واژه "اسلام هراسی" را مطرح کردند.

وی ادامه داد: منشور تدوین شده برای پروژه اسلام هراسی دارای بخش‌های مختلفی است که شامل منزوی نشان دادن اسلام و بی‌توجهی این دین به تغییرات، عدم تعامل با دیگر فرهنگ‌ها و نیز معرفی اسلام به عنوان آیینی پیش پا افتاده بوده و این دین الهی باید مبتنی بر تبعیض جنسیتی و عامل برخورد تمدن‌ها نشان داده شود.

مصلحی با بیان اینکه ضدیت با مسلمان به عنوان امری طبیعی و نرمال در کشورهای غربی ترویج می‌شود گفت: نوع حرکت‌ها در همین راستا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.meofuqeyxsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما