سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 8106

چاپخانه‌های استان دچار بحران بیکاری شده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: رییس اتحادیه چاپخانه داران استان قم گفت: چاپخانه‌های استان به دلیل گرانی کاغذ و ملزومات دچار بحران بیکاری شده‌اند.
چاپخانه‌های استان دچار بحران بیکاری شده‌اند
به گزارش قم نیوز، جهانگیر رضایی امروز اظهار داشت: افزایش قیمت گرانی کاغذ حامل‌های انرژی، مواد اولیه و هزینه‌های کارگری موجب شده است نرخ خدمات چاپخانه‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه سفارشات چاپ بسیار کاهش یافته و رقابت ناسالمی میان چاپخانه داران به‌وجود آمده است، تصریح کرد: متاسفانه بدون رعایت سقف صنفی مجوز چاپ و چاپ لیتوگرافی صادر می‌شود که باعث اخلال در روند فعالیت‌های صنعت چاپ شده است.

رییس اتحادیه چاپ‌خانه‌داران قم ادامه داد: وقتی تعداد اعضا افزایش یابد و حجم کاری کم باشد، همه تلاش می‌کنند با کمترین قیمت کار را انجام بدهند که بیکار نمانند و این موجب ضربه به صنعت چاپ و نشر شده است.

رضایی با تاکید بر اینکه پیگیر کارهای شهرک چاپ برای واگذاری به چاپخانه‌داران استان هستیم، اضافه کرد: ان‌شاالله تسهیلات مناسبی برای ساخت و ساز در اختیار اعضای صنعت چاپ خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان نیمه ابتدایی سال، احتمالا تمام اعضای صنعت چاپ و نشر برای خرید زمین و پیگیری سازوکارهای دریافت تسهیلات اقدام خواهند کرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تسهیلاتی ارائه داده شود که اقساط آن طولانی مدت باشد.

رییس اتحادیه چاپ‌خانه‌داران استان قم ابراز کرد: امیدواریم مدیران و مسوولان استان حمایت کنند تا هرچه زودتر شهرک چاپ راه‌اندازی شود و اعضای این اتحادیه که بیش از ۷۵ درصد آنها مستاجر هستند در شهرک صنعتی چاپ مستقر شوند و از اجاره‌های بی سر و سامان رها شوند.

رضایی با تاکید بر اینکه شهرک چاپ و نشر قم که به همت شرکت شهرک‌های صنعتی استان به بهره برداری رسیده است،گفت: با توجه به طراحی و مهندسی صورت گرفته از بهترین فضای کارگاهی برخوردار است.

وی اضافه کرد: موقعیت جغرافیای منطقه مزایا و ویژگی محیطی خاص به این شهرک بخشیده است و این نوع طراحی و توجه به نیازها و استانداردهای مورد نیاز چاپخانه‌داران موقعیتی کم نظیر را برای سرمایه‌گذاری صنایع چاپ و نشر به ‌وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد از چاپخانه‌داران و صنایع مرتبط استان قم متقاضای استقرار در این شهرک هستند گفت: انجام مقدمات اولیه کار برای استقرار واحدهای صنعتی، ثبت‌نام و تعیین زمین‌های مورد نیاز از هزار متر تا چند هکتار مشخص شده و برخی واحدها نیز که نیازمند واحدهای کارگاهی کوچکتر هستند با شرکت شهرک‌های قم در میان گذاشته شده که در حال رایزنی برای احداث این گونه واحدها هستیم.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.z97rak9q3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما