چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 8112
باقرپناهی با تهديد ریيس مجلس خواستار توقف مونوريل شد؛

آقای لاريجانی نام شما در تاريخ ثبت خواهد شد

قم نيوز : قم نیوز: رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مخالفت های باقرپناهی، مونوریل را مکمل مترو در قم دانست و گفت: اگر مونوریل در اینجا متوقف شود به نفع آبادانی قم نیست.
آقای لاريجانی نام شما در تاريخ ثبت خواهد شد
به گزارش قم نیوز، محمدرضا باقر پناهی سرسخت‌ترين مخالف مونوريل قم كه به همراه اعضای شورای اسلامی استان روز گذشته در خانه پدری ریيس مجلس شورای اسلامی به ديدار وی رفته بود فرصت را مغتنم ديد تا باز هم انتقادات خود را نسبت به اجرای پروژه مونوريل در حضور دكتر علی لاريجانی مطرح كند تا بلكه بتواند او را نيز با خود همراه كند.

وی در ابتدا برای اينكه مهر تاييدی بر انتقادات خود داشته باشد به نامه بازرسی كل كشور به دادستان قم اشاره و ايرادات بازرسی كشور را بازگو كرد و بر اين موضوع تاكيد داشت كه اجرای مونوريل ضرری است كه هر زمان كه جلوی آن گرفته شود منفعت است.

اما دكتر علی لاريجانی در همان مطلع سخن گفت كه موضوع به اين منفی ای نيست و تا حدودی آب پاكی را بر روی دستان باقرپناهی ريخت كه بتواند ریيس مجلس را هم نظر خود كند.

البته نماينده مردم قم در خانه ملت به اين موضوع نيز اشاره كرد كه من مخالف نيستم كه راه‌های بهتر از اين نيز وجود نداشت و شايد اگر همين بودجه را صرف مترو می كرديم مترو جلو می رفت.

وی تعلق خاطری كه نسبت به مونوريل وجود دارد را مورد توجه قرار داد و خطاب به باقرپناهی گفت:‌ شما منكر اين هستيد که اين خط (مونوريل) به درد حمل و نقل می خورد.

در اين جا باز هم باقر پناهی لب به سخن گشود و موضوع ديگری را مطرح كرد و جايگزين كردن مونوريل به جای خط B قطار شهری قم را مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت: در اين صورت تبادل سفر و جابه جايی مسافر مختل می شود.

دكتر لاريجانی نيز با تاكيد بر اينكه مونوريل جايگزين خط B مترو نيست، يادآور شد: برخی از حرف‌ها كه گفته می شد وحی منزل نيست، مونوريل جايگزين مترو نيست بلكه مكمل آن است.

باقر پناهی كه به نظر می رسيد موضوع جديدی را می شوند نظر ریيس مجلس را پذيرفت و گفت كه اگر خط B مترو اجرا شود از اين جهت مشكلی وجود ندارد چون ظرفيت‌ها تكميل می شود.

لاريجانی نيز در ادامه سخنان قبلی خود بيان داشت: جايگزينی مونوريل به جای مترو غلط است چون بار مترو را نمی تواند بكشد؛ اما مونوريل و مترو كمك كننده يكديگر در حمل و نقل شهر هستند.

ریيس مجلس زائر پذير بودن شهر قم را نيز مورد تاكيد قرار داد و گفت: حضور زائران زيادی لزوم استفاده از وسايل نقليه مختلف را ضروری می كند و هر كدام می تواند مكمل يكديگر باشند مثل تاكسیرانی برای مترو مكمل است، تاكسی رانی نمی تواند جايگزين مترو شود ولی می توان مكمل شوند يا خط اتوبوس.

البته لاريجانی بر روی اين مسئله كه اگر تخلفی رخ داده است بايد طبق قانون رسيدگی شود نيز تاكيد داشت.

باقر پناهی كه تا اين جا نتوانسته بود نظرات خود را آن گونه كه مدنظرش است القا كند از جبهه‌ای ديگر وارد شد و مونوريل را موجب تخريب هويت شهری قم عنوان كرد و با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ نماد‌های دينی ابراز داشت: اگر از مسير خط مونوريل عبور كنيم ايستگاه‌های عظيمی را مشاهده می كنيد كه شهر را تحت شعاع خود قرار داده است.

وی ادامه داد: اگر كسی قبلا از قم عبور می كرد گنبد و گلدسته در خاطرش می ماند اما اگر كسی از قم عبور كند در كنار گنبد و گلدسته خاطره خاطره مونوريل نيز در ياد او خواهد ماند.

رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر قم در اين لحظه توپ را درون زمين لاريجانی انداخت و با بيان اينكه فكر نمی كنم بزرگان نظام حاضر به اين باشند كه بی حرمتی صورت گيرد و نمادها تحت تاثيرقرار گيرند خاطرنشان كرد: اين كار در زمان حضور حضرت عالی در حال رخ داد است و نمی شود به اين سادگی از آن گذشت.

وی در ادامه اين سخنان خود با بيان اينكه برخی از كارشناسان جرات مخالفت با مونوريل را ندارند يادآور شد: بنده كه مخالف هستم اسمم در تاريخ نمی ماند ولی اسم شما می ماند اين كار در زمان شما در حال اتفاق است.

لاريجانی نيز در پاسخ به اين سخنان تهديد آميز باقرپناهی گفت: هويت شهر قم با يك خط منوريل محو نمی شود و اگر چه می شد منوريل اجرا نشود، اما به هر حال فكر نمی كنم توقف اين پروژه به نفع آبادانی قم باشد.

وي روحيه خود را نسبت به اين قضايا عمل‌گرا دانست و تصريح كرد: حال كه اصرار بر استفاده از مونوريل است اين چيزی نيست كه بتواند بر روی كل هويت قم اثر بگذارد.

ریيس مجلس شورای اسلامی هويت قم را دارای جنبه معنوی دانست و گفت در مجموع برای آبادانی شهر قم بايد از همه ظرفيت‌ها استفاده كرد.

وی با بيان اينكه اين ها چيزهای مهمی نيستِ، تاكيد كرد: ما خيلی چيزهای مهمتری در شهر قم داريم كه ضرورت دارد به آن توجه كنيم.

لاريجانی يادآور شد: نگاهمان به آبادانی قم بايد قوی شود تا بتوانيم شهر را جمع كنيم.

وی بار ديگر با بيان اينكه اگر پروژه ايراد قانونی دارد بايد رفع كنيم، اظهار داشت: اينكه بخواهيم ستون‌ها را جمع كنيم كار عاقلانه ای نيست، زيرا برای اين پروژه سرمايه گذاری زيادی شده است.

نماينده مردم قم در خانه ملت خاطرنشان كرد:‌ بايد توسعه و آبادانی شهر را به روش‌های مختلف انجام دهيم و لازم است نظام توسعه‌ای شهر قم قوی شود و در كنارش فكر معنوی را هم بپوشاند.

وی همچنين به نظر می رسيد مخالفت بيش از اندازه باقرپناهی را با اجراي مونوريل قم نپسنديده است،‌ گفت:‌ اگر به اين ها بپردازيد عقب می افتی؛ شهر قم همين گونه آباد می شود با اجرا طرح جامع، راه‌اندازی مترو، مونوريل و...

گفتگوی لاريجانی و باقرپناهی در زمينه مونوريل كه به پايان رسيد به وضوح روشن بود كه باقرپناهی در مقابل يكی از مغزهای متفكر كشور كم آورده است و نتوانسته او را برای مخالفت‌های خود قانع كند.

اما همان طور كه ریيس مجلس شورای اسلامی گفت: بايد از همه ظرفيت ها برای پيشرفت و آبادانی استان استفاده كرد اينكه پرچم مخالفت به دست بگيريم و به دنبال اين باشيم كه حرف خود را به كرسی بنشانيم توسعه و آبادانی استان محقق نمی شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.f0j2yt0fxa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما