پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : 81127
منبع : خبرگزاری فارس

اهتمام جدی مدیران کمیته امداد برای توانمند سازی مددجویان

قم نيوز : استاندار قم با تقدیر از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره)، بر ضرورت توانمند سازی مددجویان در کنار حمایت‌های مادی و معنوی تاکید کرد.
اهتمام جدی مدیران کمیته امداد برای توانمند سازی مددجویان
اهتمام جدی مدیران کمیته امداد برای توانمند سازی مددجویان
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در جمع زائرین مددجوی استان آذربایجان غربی در قم، با اشاره به نقش آموزش در توانمند سازی مددجویان، اظهار کرد: در کنار کمک‌های مادی و معنوی، باید زمینه آموزش و مهارت افزایی افراد نیز ایجاد شود.

استاندار قم با بیان اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها، اضافه کرد: از موضوعات مهم در امر آموزش، مسائل مرتبط با خانواده و سبک زندگی است که لازم است افراد بخوبی در این زمینه آموزش داده شوند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در سایه مشکلات معیشتی فشار بیشتری بر اقشار ضعیف وارد می‌کند، ادامه داد: مدیران موظفند نسبت به اقشار آسیب‌پذیر برنامه‌ریزی جامع‌تری داشته باشند.

سرمست با تاکید بر رویکرد مناسب کمیته امداد امام خمینی (ره) در آموزش مهارت، کار و اشتغال، تصریح کرد: مدیریت استان همچون پدری حامی و پشتیبان اعضای جامعه است و منطقی است که برای عضوی که ضعیف‌تر است توجه و حمایت بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه طی برنامه بازدید از کارگاه‌های مهارت آموزی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در جشن تکلیف دختران مددجو حضور یافت و با اشاره به اهمیت آموزش مسائل دینی و احکام شرعی، بر پایه‌ریزی مسیر زندگی در راه نماز و خدا شناسی تاکید کرد.

سرمست همچنین در کلاس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی در زندگی امروزی، بر مدیریت زمان و کنترل فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید از فضای مجازی در مسیر‌های مفید بهره برد و زمینه‌های آسیب و اعتیاد به فضای مجازی شناسایی و پیشگیری شود.

وی با بیان ضرورت آموزش ویژه جوانان که در سن ازدواج هستند، ادامه داد: توجه به آسیب‌های اجتماعی در تشکیل خانواده و لزوم آموزش زوجین و خانواده‌ها در تحکیم پایه‌های زندگی نقشی بسزا دارد.

استاندار قم در خاتمه این بازدید با تقدیر از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) در امر مهارت آموزی، بر توزیع متوازن این آموزش‌ها در مناطق مختلف تاکید کرد و افزود: علم در کنار مهارت و هنر ارزش پیدا می‌کند و نسل جدید باید این مهم را سرلوحه کار خود در زندگی قرار دهند، تا نسلی توانمند برای آینده کشور تربیت شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciyzav.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما