شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : 8172
باقریان خبر داد:

اجرای طرح پزشک خانواده در قم

قم نيوز : قم نیوز: مسوول طرح پزشک خانواده مرکز بهداشت قم گفت: با اجرای طرح پزشک خانواده در شهر‌ها یک میلیون و 70 هزار نفر در قم تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
اجرای طرح پزشک خانواده در قم
به گزارش قم نیوز، محمدجواد باقریان با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده شهری اظهار داشت: برنامه پزشک خانواده از ابتدای شهریورماه در قم اجرا می‌شود که جمعیت یک میلیون و ۷۰ هزار نفری قم را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح پزشک خانواده در شهر‌ها دریافت خدمات درمانی در سطح اول برای مردم رایگان خواهد بود.

ثبت نام برنامه پزشک خانواده از اول مردادماه
مدیر گروه گسترش مرکز بهداشت قم زمان آغاز ثبت نام در این طرح را اول مردادماه سالجاری اعلام کرد و ادامه داد: خانواده‌ها می‌توانند برای ثبت نام در طرح پزشک خانواده به مراکز بهداشتی و درمانی سطح شهر مراجعه کنند.

باقریان تاکید کرد: خانواده‌ها پزشک خانواده خود را از میان پزشکانی انتخاب کنند که به محل سکونت آن‌ها نزدیک ترند.

وی اضافه کرد: برای هر فرد از افراد خانواده که به پزشک خانواده مراجعه می‌کند یک پرونده الکترونیکی توسط پزشک تشکیل می‌شود که سابقه فرد در آن به ثبت خواهد رسید.

مسوول طرح پزشک خانواده مرکز بهداشت قم ابراز داشت: تنها شرط ثبت نام و استفاده از امکانات این طرح داشتن کد ملی و دفترچه خدمات درمانی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح یا کمیته امداد امام خمینی(ره) است و کسانی که تحت پوشش بیمه‌های مذکور نیستند باید خود را تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار دهند.

باقریان افزود: مراجعه کنندگان در سطح اول از کلیه خدمات مثل ویزیت، دارو و تزریقات به صورت رایگان استفاده می‌کنند و در صورت نیاز به ارجاع در سطح دوم و بالا‌تر فقط ده درصد هزینه ویزیت و ۳۰ درصد هزینه دارو را پرداخت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در صورتی که فردی قبل از مراجعه به پزشک خانواده خود به پزشکان متخصص و فوق تخصص که در سطح دوم و سوم درمان مراجعه کنند کلیه هزینه‌ها را باید به صورت شخصی پرداخت کنند.

مدیر گروه گسترش مرکز بهداشت قم در خصوص سطوح دوم و سوم طرح گفت: این سطوح مربوط به پزشکان متخصص و فوق تخصص است که در صورت صلاحدید پزشک خانواده بیمار به این سطوح ارجاع و نتیجه آن توسط پزشک خانواده دنبال خواهد شد.

اهداف برنامه پزشک خانواده
باقریان در بخش دیگری از سخنان خود تحول نظام سلامت از درمان محوری به سمت سلامت محوری، و جلوگیری از ابتلای بیماران تحت پوشش به بیماری‌های پیچیده و سخت از اهداف برنامه پزشک خانواده ذکر کرد.

وی توسعه عدالت اجتماعی، اصلاح ساختار نظام سلامت، کم کردن هزینه‌های بهداشت و درمان و ارتقای سطح بهداشت خانواده‌ها را از دیگر اهداف اجرای طرح پزشک خانواده عنوان کرد.

مسوول طرح پزشک خانواده مرکز بهداشت قم با اشاره به برگزاری جلسات توجهی ویژه پزشکان علاقمند برای شرکت در این طرح افزود: لیست نهایی پزشکان شرکت کننده در این طرح ۲۹ تیرماه جاری از طریق مرکز بهداشت اعلام می‌شود.

باقریان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای این طرح در روستا‌ها اضافه کرد: این طرح از سال ۸۴ در روستا‌ها اجرایی شد و پس از یکسال نیز شهرهای زیر ۳۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داد.

وی بیان کرد: چهار درصد جمعیت روستایی به تعداد ۷۰ هزار نفر تحت پوشش این برنامه هستند.

مدیر گروه گسترش مرکز بهداشت قم ادامه داد: تعداد ۲۱ پزشک خانواده روستایی در مراکز بهداشتی درمانی قم مستقر و به ارائه خدمات مشغولند.

باقریان با ابراز اینکه هزینه بیمه روستاییان توسط دولت پرداخت می‌شود عنوان کرد: با توجه به اینکه روستاییان در این برنامه حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند ۳۰ درصد برای ویزیت و دارو فرانشیز پرداخت می‌کنند.

وی از اعمال تغییراتی در اجرای برنامه پزشک خانواده در روستا‌ها خبر داد و افزود: جزئیات این موضوع متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.aeofuqev8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

لیست پزشکان عمومی تایید شده استان قم را در سایت قرار دهید. با تشکر