دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 8205
حجت الاسلام فاضل لنکرانی عنوان کرد:

توزیع کتب عرفان‌های بدلی در جامعه

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از نشر و توزیع کتب عرفان های بدلی در جامعه انتقاد کرد.
توزیع کتب عرفان‌های بدلی در جامعه
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدجواد فاضل لنکرانی در افتتاحیه نخستین طرح ضیافت دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی قم که با حضور مسوولان و دانشجویان در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان اظهار داشت: هر قدر که از ماه مبارک رمضان بگذرد، آثار این ضیافت الهی را بهتر درک خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ضروری‌ترین موضوعی که برای دانشجویان و جوانان اهمیت دارد ارتباط آنان با قرآن است، تصریح کرد: دانشجویان کشور باید در هر زمینه و رشته‌ای که تحصیل می‌کنند با قرآن مانوس باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه ضروری‌ترین موضوع امروز جوانان ارتباط با قرآن است، خاطرنشان کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی جوانان به ارتباط با قرآن روی آورده‌اند.

فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه ارتباط با قرآن از عوامل رسیدن به بهشت است، اضافه کرد: قرآن در روز قیامت شهادت خواهد داد که آیا انسان با این کتاب الهی ارتباط داشته است یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) در زندگی روزانه خود سه بار برنامه قرائت و تدبر در قرآن را داشتند، اذان داشت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی از دوران جوانی ارتباط خود را با قرآن مستحکم کرده بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قرآن فقط کتاب قرائت نیست، تصریح کرد: این معجزه جاویدان جهان مردم را از ظلمات خارج کرده و به سوی نور می‌برد.

فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه امروز دنیا و بشریت را ظلمات فرا گرفته است، اضافه کرد: ظلمت‌های اعتقادی، فکری، عرفان‌های کاذب و جاهلی نمونه‌ای از ظلماتی است که بشر را در برگرفته است.

وی با اشاره به اینکه عرفان‌های دروغین در حال ترویج معنویت‌های کاذب در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: مراکزی در سازمان جاسوسی آمریکا در حال فعالیت و ایجاد متونی هستند که به نسل جوان امروز ما بگویند عرفان ما صحیح است و اسلام درست نمی‌گوید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از اینکه متاسفانه کتب عرفان‌های بدلی به وفور در جامعه توزیع و نشر می‌شود، بیان کرد: اهداف عرفان‌های کاذب و نوظهور این است که قرآن کریم، ائمه معصومین(ع)، نماز و اسلام را از جوانان ما بگیرند.

فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه اگر جوانی با قرآن ارتباط نداشته باشد اسیر عرفان‌های کاذب می‌شود، تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حزب توده و مارکسیسم در دانشگاه‌ها نفوذ داشتند و جوانان اهل نماز و اسلام را منحرف می‌کردند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار با تاکید بر اینکه قرآن نور را درون انسان قرار می‌دهد و در هنگام ظلمت وی را هدایت می‌کند، خطاب به جوانان دانشجو گفت: آنچه شما را حفظ می‌کند این کتاب الهی است و در کنار تمام درس‌ها و مشغله‌های خود، ارتباط با قرآن را حفظ کنید.

فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه قرآن کریم نفس انسان را از آلوگی‌ها تصفیه و پالایش می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر از این معجزه جاویدان رسول خدا استفاد نکنیم، در روز قیامت حسرت خواهیم خورد.

وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم انسان را به مرز واقعی توحید می‌رساند، تصریح کرد: اگر روزی از ارتباط با قرآن جدا شویم، دچار خسارت بزرگی شده‌ایم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اگر انسانی بخواهد در جامعه عزیز و ارزشمند شود راه آن ارتباط با قرآن است، افزود: فردی که با قرآن ارتباط ندارد، از نظر فکری، اعتقادی، اخلاقی غنی نمی‌شود.

فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه دشمنان در پی تبلیغاتی هستند که بگویند قرآن کریم برای گذشته بوده است و امروز به کار نمی‌آید، اظهار کرد: این معجزه جاویدان الهی برای تمام زمان‌ها است و تا زمانی که بشر وجود دارد، آیات زنده هستند.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه زندگی‌های امروزی دچار انواع شرک شده است، اضافه کرد: گاهی بعضی فکر می‌کنند پزشکان، بیماران را شفا می‌دهند در حالی که این فکر اشتباه است و پزشکان وسیله خدا هستند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.z97rak9xnpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما