کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانشکده علوم حدیث به دانشگاه ارتقا پیدا کرد

خبرگزاری فارس , 2 مرداد 1391 ساعت 18:04

قم نیوز: معاون فرهنگی ارتباطات و امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث از ارتقای دانشکده علوم حدیث به دانشگاه قرآن و حدیث خبر داد.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا امروز با اشاره به تاسیس دانشکده علوم حدیث در سال ۷۸ اظهار کرد: این دانشکده با توجه به نقش اساسی احادیث پیشوایان معصوم(ع) در شناخت معارف اصیل اسلامی و دستورالعمل‌های نجات‌بخش و سعادت‌آفرین این دین آسمانی دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: تربیت و تامین محققان و کارشناسان مطالعات و تحقیقات اسلامی، تربیت مبلغان معارف اسلامی برای داخل و خارج کشور و فراهم آوردن امکانات برای ارتقای سطح علمی فرهنگی کارشناسان از جمله اهداف دانشکده علوم حدیث است.

معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث با بیان اینکه اکنون دانشکده علوم حدیث در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد گفت: رشته‌های علوم حدیث، علوم و معارف قرآن و کلام، فقه و حقوق اسلامی از جمله رشته‌های دانشکده علوم حدیث در مقطع کارشناسی است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از هزار نفر دانشجوی حضوری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی غیرحضوری در دانشکده علوم حدیث در حال تحصیل هستند.

سبحانی‌نیا از ارتقای دانشکده علوم حدیث به دانشگاه قرآن و حدیث خبر داد و افزود: با پیگیری‌های مسئولان مؤسسه دارالحدیث و مدیران دانشکده علوم حدیث و با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالای این مجموعه، این مهم تحقق پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون این دانشگاه در شهرهای قم و ری مشغول فعالیت بوده و از سه دانشکده با عناوین دانشکده علوم و معارف حدیث، علوم و معارف قرآن و علوم و معارف اسلامی تشکیل شده است.

معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث یادآور شد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دانشکده علوم حدیث می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشکده علوم حدیث به آدرس www.hadith.ac.ir مراجعه کنند.

انتهایپیام/۱۰۵


کد مطلب: 8224

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/8224/دانشکده-علوم-حدیث-دانشگاه-ارتقا-پیدا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir