دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : 8224

دانشکده علوم حدیث به دانشگاه ارتقا پیدا کرد

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی ارتباطات و امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث از ارتقای دانشکده علوم حدیث به دانشگاه قرآن و حدیث خبر داد.
دانشکده علوم حدیث به دانشگاه ارتقا پیدا کرد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا امروز با اشاره به تاسیس دانشکده علوم حدیث در سال ۷۸ اظهار کرد: این دانشکده با توجه به نقش اساسی احادیث پیشوایان معصوم(ع) در شناخت معارف اصیل اسلامی و دستورالعمل‌های نجات‌بخش و سعادت‌آفرین این دین آسمانی دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: تربیت و تامین محققان و کارشناسان مطالعات و تحقیقات اسلامی، تربیت مبلغان معارف اسلامی برای داخل و خارج کشور و فراهم آوردن امکانات برای ارتقای سطح علمی فرهنگی کارشناسان از جمله اهداف دانشکده علوم حدیث است.

معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث با بیان اینکه اکنون دانشکده علوم حدیث در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد گفت: رشته‌های علوم حدیث، علوم و معارف قرآن و کلام، فقه و حقوق اسلامی از جمله رشته‌های دانشکده علوم حدیث در مقطع کارشناسی است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از هزار نفر دانشجوی حضوری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی غیرحضوری در دانشکده علوم حدیث در حال تحصیل هستند.

سبحانی‌نیا از ارتقای دانشکده علوم حدیث به دانشگاه قرآن و حدیث خبر داد و افزود: با پیگیری‌های مسئولان مؤسسه دارالحدیث و مدیران دانشکده علوم حدیث و با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالای این مجموعه، این مهم تحقق پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون این دانشگاه در شهرهای قم و ری مشغول فعالیت بوده و از سه دانشکده با عناوین دانشکده علوم و معارف حدیث، علوم و معارف قرآن و علوم و معارف اسلامی تشکیل شده است.

معاون فرهنگی، ارتباطات و امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث یادآور شد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دانشکده علوم حدیث می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشکده علوم حدیث به آدرس www.hadith.ac.ir مراجعه کنند.

انتهایپیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.in6t23nikftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما