سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 8227
برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح زمین گرمایی در بخش خلجستان

قم نيوز : قم نیوز: بخشدار خلجستان از اجرای طرح زمین‌گرمایی برای نخستین بار در کشور در بخش خلجستان خبر داد و گفت: در این طرح، گرمای مورد نیاز اهالی روستاها از زمین گرفته می‌شود.
اجرای طرح زمین گرمایی در بخش خلجستان
به گزارش قم نیوز، غلامرضا رحیمی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی سد روستای کهندان با اشاره به اینکه در دو سفر استاندارسابق قم به بخش خلجستان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظرگرفته شد، اظهار کرد: حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای عمران و آبادانی روستای کهندان تخصیص داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات بسیاری از بخش خلجستان در دولت نهم و دهم حل شده است، تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌هایی همچون برق، آسفالت و اجرای طرح‌های عمرانی و ‌هادی از فعالیت‌های خوب دولت در این بخش بوده است.

بخشدار خلجستان با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل اهالی دهستان قاهان نبود گاز است، اضافه کرد: برای گازرسانی به این منطقه مطالعاتی صورت گرفت که طبق آن ۳۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شد.

رحیمی با تاکید بر اینکه تامین این هزینه بسیار سخت بود، خاطرنشان کرد: دولت اجرای طرح زمین گرمایی را ارائه کرد که اکنون این طرح برای نخستین بار در کشور به صورت آزمایشی در روستای جیمیزقان از توابع بخش خلجستان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر عملکرد طرح زمین گرمایی در این روستا مثبت باشد، این طرح در تمام روستاهای دهستان قاهان اجرا خواهد شد و از این طریق مشکل گازرسانی رفع خواهد شد.

بخشدار خلجستان با اشاره به اینکه حمله حیوانات وحشی به مزارع روستا کهندان را به اطلاع مسوولان محیط زیست استان رسانده‌ایم، اضافه کرد: این موضوع هرچه سریع‌تر با تصمیم محیط زیست استان برطرف می‌شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه روستا کهندان مشکل کمبود آب دارد، خاطرنشان کرد: طی تماسی که با مدیرعامل آبفار استان صورت گرفت مقرر شد طی ۱۰ روز آینده چاه جدیدی در منطقه حفر شده و مشکل تامین آب آشامیدنی این روستا برطرف شود.

وی با اشاره به بدقولی مسئولان در مورد سالن رو باز روستای کهندان گفت: مسوولان در سفرهای قبلی به جوانان این روستا قول داده بودند سالن ورزشی روستا را سرپوشیده کنند اما تاکنون به قول خود وفا نکرده‌اند و مسوولیت اجرای این طرح با اداره کل ورزش و جوانان استان است.

بخشدار خلجستان خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی و ایجاد سد در روستای کهندان موجب پیشرفت و آبادانی این روستا خواهد شد و از وقوع سیلاب‌ها جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.unak49nu05k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما